عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
حجت الاسلام مؤمنی:
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در آیین اختتامیه دومین سوگواره فرهنگی هنری خیمه گفت: امام حسین(ع) نوری مطلق است که هیچ ظلمتی در آن دیده نمی‌شود و قلب غبار گرفته با اتصال به امام حسین(ع) گشاده می شود.
عقیق:اختتامیه دومین سوگواره فرهنگی هنری خیمه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران عصر امروز(شنبه) در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید حسین مومنی از اساتید حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه امام حسین(ع) محدود به عصر و زمان و دین خاصی نیست،گفت:امام حسین(ع) فوق عصر و قرن بوده و متعلق به تمامی انسان هایی است که به دنبال آزادی و حقیقت و ارزش های انسانی هستند.

وی وفای به عهد بندگی و روشن کننده نور دین را از اهداف قیام امام حسین(ع) برشمرد و گفت: اگر بتوانیم آنچه در قیام عاشورا وجود دارد را به نسل های دیگر منتقل کنیم، فرهنگ ناب عاشورا به زیبایی در سراسر جهان هدایتگر انسان‌های دنیا می شود.

حجت الاسلام مومنی در ادامه گفت: امام حسین(ع) نور مطلق بوده و هر فردی که به راه وی نگاه کند،در مسیر هدایت قرار می‌گیرد. این نور مطلق هیچ ظلمتی در آن مشاهده نمی شود و قلبی که دارای آلودگی باشد با اتصال به امام حسین(ع) گشاده می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام حسین(ع) زینت آسمان ها و زمین،کشتی نجات و نور هدایت و دارای یک جریان و فرهنگ است .امام(ع) این ویژگی ها را از رسول خدا دریافت کرده و به همین دلیل است که به هر کدام از ائمه اطهار(ع) رجوع کنید نشانی امام حسین(ع) را می دهند، بنابراین اگر با امام حسین(ع) گره بخوریم موجب سازندگی خود و دیگران می شویم.

سپس مصطفی منتظرالمهدی مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در سخنانی با اشاره به برگزاری دومین سوگواره فرهنگی هنری خیمه اظهار کرد: این همایش برای دومین سال پیاپی در سازمان بازنشستگی شهرداری برگزار می شود که قریب به 5 هزار اثر از 900 خانواده در موضوعات عکس فیلم و دل نوشته به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد 15 اثر برگزیده شدند.

وی در ادامه  با اشاره به اهداف این سوگواره گفت: سازمان  به دنبال این است که شورحسینی و بزرگی این قیام به عنوان الگو به نسل های بعدی منتقل کند و برگزاری این سوگواره ها یکی از راه های ترویج این فرهنگ در جامعه است.

در پایان این مراسم به 45 نفر از بازنشستگان این سازمان به قید قرعه کمک هزینه سفر به کربلای معلی اهدا شد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین