عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
در راستای تأمین نظم و امنیت و مشارکت حداکثری زائرین؛
ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در راستای بسط و گسترش فرهنگ عاشورا و ارزش‌های معنوی با هدف برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در ارتقاء سطح کمی و کیفی برگزاری مراسم اربعین و به منظور تأمین نظم و امنیت و مشارکت حداکثری زائرین و مردم؛ اتخاذ تدابیر بهینه در این مهم را مورد اهتمام قرار داده است.
به گزارش عقیق،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ ستاد مرکزی اربعین حسینی در اطلاعیه شماره یک خود ضمن اعلام آمار صدور ۷۱۴ هزار و ۸۷۲ جلد گذرنامه با ۶۴ درصد افزایش و خروج ۶۴۴ هزار و ۴۳۲ زائر از مرزهای سه گانه غرب و جنوب غرب کشور با صد درصد افزایش، زائران را به رعایت توصیه های ۱۲ گانه این ستاد به این شرح فرا خواند:

۱- کلیه زائرین معزز صرفاً با داشتن گذرنامه و روادید کشور عراق از طریق مرزهای قانونی امکان خروج و بازگشت به وطن را خواهند داشت. بر این اساس مراکز صدور روادید در ۱۶ نقطه (سفارت؛ کنسولگری‌های اهواز، مشهد، کرمانشاه و ۱۲دفتر موقت در ورامین، رشت، تبریز، قم، اصفهان، کرج، شیراز، ساری، کرمان، سوسنگرد، آبادان، ایلام) جهت رفاه حال زائرین تعیین و در حال ارائه خدمات می باشند.
۲- بازه زمانی اربعین از روز اول تا پایان ماه صفر است و زائرین گرامی می‌توانند با مدیریت زمان نسبت به حضور در مراسم اقدام نمایند. مدت اعتبار روادید و اقامت در خاک عراق ۲۰ روز است و زائرین می بایست قبل از اتمام آن خاک عراق را ترک نمایند. درغیر این صورت مشمول جریمه و یا مراحل قانونی خواهند شد.
۳- هزینه روادید۴۰ دلار از سوی دولت عراق تعیین شده است و به هیچ‌عنوان برنامه‌ای به‌منظور لغو روادید در ایام اربعین سال جاری در دست اقدام نمی‌باشد.
۴- هزینه‌ی صدور روادید و بیمه در سراسر کشور یکسان است و پرداخت آن توسط زائرین ضروری است .
۵- برابر توافقات به عمل آمده تعهدات بیمه‌گر برای زائرین عزیز به این شرح است :
فوت و نقص عضو اعم از حوادث، حادثه تروریستی و بیوتروریستی تا سقف یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال برای هر نفرفوت به هر علت ۱۵۰ میلیون ریال
تعهدات درمان- بستری تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال برای هر نفر
تعهدات درمان- سرپایی تا سقف ۱۰ میلیون ریال هر نفر
هزینه بیمه ۱۸۸ هزار ریال بوده که به‌منظور تامین خدمات سرپایی سازمان هلال احمر ۶۰ هزار ریال به آن اضافه شده است که در مجموع هر زائر بابت بیمه و هزینه خدمات سرپایی بهداشتی جمعا ۲۴۸ هزار ریال پرداخت خواهد کرد.
زمان پوشش بیمه‌ای زائرین اربعین حسینی (ع) به مدت ۴۲ روز از ۱۳۹۵/۰۸/۰۱ تا ۱۳۹۵/۰۹/۱۲ می‌باشد و اعتبار آن به محض خروج فرد بیمه شده از خاک ایران شروع و به محض خروج از خاک عراق و ورود به کشور تا عمق ۱۵ کیلومتری می‌باشد.
۶- روادید صرفا تا ۲۸ آبان (دو روز پیش از مراسم اربعین) توسط مراکز صدور روادید صادر می‌گردد. ضروری است هموطنانی که قصد شرکت در این مراسم را داشته برای اخذ ویزا هرچه زودتر اقدام و این مهم را به روزهای پایانی موکول نکنند.
۷- زائرین گرامی در طول سفر حتما به پیام‌های ستاد مرکزی اربعین که از طریق رادیو اربعین، پیامک ها و.. ارسال می شود توجه نموده تا با مشکلات کمتری مواجه شوند.
۸- زائرین محترم در مسیر حرکت به سمت مرزها به توصیه‌های پلیس توجه جدی داشته باشند.
۹- ستاد مرکزی اربعین به زائرین معزز توصیه می‌نماید برای سهولت خروج و صرف‌جویی در زمان و برون رفت از مشکلات عبور از مرز مهران، از مرزهای خوزستان تردد نمایند.
۱۰- آمارهای دقیق، رسمی و قطعی در رابطه با وضعیت ورود و خروج و تردد از طریق ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام و لازم است رسانه‌ها به این مهم توجه داشته باشند.هرگونه مصاحبه نیز از طریق ستاد مرکزی اربعین حسینی و روسای کمیته های تخصصی آن صورت پذیرد.
۱۱- رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق برابر فتاوای مراجع معظم از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و انتظار ما از همه زائرین عزیز این است که چون همیشه به این مهم توجه داشته تا انشاءالله بدون مشکل خاصی به برگزاری مراسم اقدام نمایند.
۱۲- از همه زائرین عزیر درخواست می شود نسبت به رعایت سلامت خود و بهداشت و پاکیزگی مسیر راهپیمایی اهتمام جدی داشته و در این امر خداپسندانه یاریگر خادمین خود باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین