عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۰۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
حجت الاسلام علی سعیدیان در گفتگو با عقیق
یکی از علت هایی که خیلی از جلسات به سمت انسان انقلابی نمی روند این است که خودی ها در این زمینه کم کار کردند، باید با سند نشان بدهیم که اگر مثلا بر خلاف وحدت عمل بشود چه عواقبی در بر دارد.

عقیق: حجت الاسلام سعیدیان با تاکید بر اینکه شرکت در روضه و هیئت هدف نیست، گفت: هدف عزادری ها شناخت اهداف قیام امام حسین علیه السلام است که باید برای رسیدن به آن جلسه مشترکی بین هیئت ها برگزار کرد.

حجت الاسلام علی سعیدیان  با حضور در غرفه عقیق در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با تاکید بر اینکه باید  جلسه ای برای توجیه هئیت داران و مداحان برگزار بشود که لزوم تربیت جوانان و نوجوان که به هئیت ها می آیند برای آنها بیشتر حس بشود گفت:  این تربیت هم به شکلی باشد که جوان انقلابی و استکبار ستیز خروجی هئیت ها باشد.

وی در ادامه افزود: حضور در روضه امام حسین(ع) هدف نیست، روضه وسیله ای است که به یک جایی برسیم، باید برسیم به اینجا که علت غربت و مظلومیت امام حسین(ع) چه بوده است و در جامعه امروزی نهادهای فرهنگی و حتی امنیتی ما این ضروریت را توضیح بدهند.

حجت الاسلام علی سعیدیان به عدم تاثیرگذاری مناسب برخی هیئت ها اشاره کرد و اضافه کرد: یکی از علت هایی که خیلی از جلسات به سمت انسان انقلابی نمی روند این است که خودی ها در این زمینه کم کار کردند، باید با سند نشان بدهیم که اگر مثلا بر خلاف وحدت عمل بشود چه عواقبی در بر دارد.

وی افزود: هیئتی های ما بالاخره امام حسینی هستند و امام حسین علیه السلام بزرگترین خصیصه اش ایستادن در پای ارزش ها و فرهنگ شهادت بود.

حجت الاسلام سعیدیان در پایان تصریح کرد: باید جلسه هم اندیشی بین آقایان با دید کمک به هیئت ها برگزار بشود تا همه جوره به مجالس اهل بیت کمک شود و امروز خیلی از هیئت ها که هم مداح خوب و هم سخنران خوب دارند نباید درگیر نداشتن فضا و جا برای برگزاری هیئت ها باشند.  باید از جلساتی که بحث اصلیشان  انقلاب و شهدای مدافع حرم است حمایت کرد. همه ما یک هدف مشترک داریم اما برای این هدف مشترک  ، جلسه مشترک هم اندیشی نداریم و جوانان و نوجوان زیادی به هئیت می آیند اما متاسفانه برنامه هدفمندی برای آنها نداریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین