عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
گلعلی بابایی:
گلعلی‌بابایی با اشاره به تدوین کتاب پیرامون عملیات خیبر و بدر با همراهی «حسین بهزاد» گفت: تحقیقات عملیات «خیبر» کامل شده و بخشی از تحقیقات عملیات «بدر» انجام شده است.
عقیق:گل‌علی بابایی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگویی اظهار داشت: در حال حاضر با همراهی «حسین بهزاد» در حال تحقیق و نگارش پیرامون عملیات خیبر و بدر هستیم.

وی ادامه داد: عملیات خیبر و بدر از عملیات‌های مهم جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ تحمیلی با یک استراتژی جدید است؛ چراکه بعد از عملیات فتح خرمشهر 4 عملیات موفق داشتیم و بعد به بن‌بستی به نام زمین مسلح رسیدیم.

نویسنده و محقق دفاع مقدس یادآور شد: در عملیات رمضان خیلی موفق نبودیم؛ بعد از آن هم عملیات‌های مسلم‌بن عقیل، محرم، والفجر مقدماتی و والفجر یک بود که در این عملیات‌ها هم اتفاقی نیفتاد؛ نیروها مجدد به جبهه غرب کشور رفتند و عملیات‌های والفجر 2 در حاج عمران، والفجر 3 در مهران و والفجر 4 در کانیمانگا، پنجوین و مریوان اجرا شد؛ باز آن اتفاقی که می‌خواستیم در جنگ پیش نیامد و استراتژی جدید در هور انتخاب شد.

وی بیان داشت: اولین عملیاتی که طراحی شد، خیبر بود. در این عملیات، با مشکلات ترابری مواجه شدیم؛ نسبت به کمبود قایق و تحریمی که شده بودیم نمی‌توانستیم موتور قایق تأمین کنیم و برای ادامه عملیات نیاز به قایق داشتیم. با همه این کاستی‌ها عملیات انجام گرفت و دو جزیره نفتی را از ارتش عراق گرفتیم ولی اتفاقی که باید در محور طلائیه اتفاق می‌افتاد نیفتاد و به مشکلات برخورد کردیم. در این عملیات‌ چهره‌های سرشناسی مثل شهید حمید باکری و شهید محمدابراهیم همت را از دست دادیم.

بابایی خاطرنشان کرد: در عملیات بدر که در اسفند 63 طراحی شد، شهید عباس کریمی به عنوان فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله(ص) به شهادت رسید. ناگفته‌های بسیاری در این دو عملیات وجود دارد که در این کتاب بیان خواهد شد.

وی افزود: تحقیقات عملیات «خیبر» کامل شده و فقط نگارش آن مانده است؛ بخشی از تحقیقات عملیات «بدر» انجام شده است.

نویسنده و محقق دفاع مقدس درباره تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ادامه روند نگارش کتاب، یادآور شد: در آن دیداری که به اتفاق سردار همدانی، سردار کاظمینی و چند نفر از دوستان در خدمت ایشان بودیم، حضرت آقا پیش زمینه‌ای از کتاب‌های قبلی مثل ضربت متقابل و همپای صاعقه را مجدد تأیید کردند و تأکید داشتند «از این دست کتاب‌ها باید چاپ شود و کاری را که شروع کردید را حتما با قوت ادامه دهید. من مشتاقانه منتظر جلدهای بعدی از کار هستم.» در حقیقت کاری که الان انجام می‌شود توصیه حضرت آقا است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین