عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۳۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
حجت الاسلام قرائتي در سلسله جلسات اخلاق مسجد امام صادق(ع)
شبهه اي را مطرح مي كنند كه مگر مي شود يك فرد خردسال امام باشد، باید در پاسخ گفت که امامت به سن و سال نبوده، بلکه علمی است که خداوند به یک فرد عطا می کند.
به گزارش عقيق، شب گذشته همزمان با شب ولادت امام جواد و حضرت علی‌اصغر(ع)، حجت الاسلام محسن قرائتي در ادامه سلسله جلسات اخلاق مسجد جامع امام صادق (ع) به ايراد سخنراني پرداخت.

وي با اشاره به لزوم توجه ويژه به مسائل اخلاقي گفت: در روايت داريم كساني كه با اخلاق مسلمان مي شوند بيشتر از كساني هستند كه عقلاني به اسلام روي مي آورند و اگر ما به تاريخ نگاهي بيندازيم مي بينيم هرجا هر فردي كه به بيراهه رفته، به دليل دوري او از اخلاق بوده است.

حجت الاسلام قرائتي با بيان اينكه عزت را فقط و فقط خداوند به انسان مي دهد، افزود: عزيز و يا ذليل بودن هر فرد در دستان خداست و اينكه ما بعضا براي بدست آوردن عزتي هرچند كوتاه مدت تلاش هاي غير الهي مي كنيم از ضعف در ايمانمان است.

وي اضافه كرد: چه اشكالي دارد كه اگر انسان مطلبي را نمي داند بگويد "بلد نيستم". روايت داريم كه به هر كس كه مي رسيد او را بهتر از خود بدانيد.

مسئول ستاد اقامه نماز كشور با اشاره به حديثي در ارتباط با ويژگي هاي آخرالزمان گفت: در دوره آخر الزمان، انسان هاي سرشناس و مشهور از اذان و الله اكبر گفتن خجالت مي كشند. به من قرائتي اگر همين الآن بگويند ده ميليون مي دهيم برو در كنار ميدان فلسطين اذان بگو، اين كار را نمي كنم و خجالت مي كشم. 

وي با اشاره به اين مطلب كه مشكل حال حاظر جامعه ما اخلاق است نه علم افزود: براي مثال دانشجو از كنار استاد رد مي شود و به او سلام نمي دهد. دليلش را كه جويا مي شويم مي گويد اين ترم با اين استاد درسي برنداشته ام!

حجت الاسلام قرائتي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سالروز ميلاد امام جواد (ع) در ماه رجب و نائل شدن ايشان به امامت در سن خردسالي اظهار داشت: شبهه اي را مطرح مي كنند كه مگر مي شود يك فرد خردسال امام باشد، باید در پاسخ گفت که امامت به سن و سال نبوده، بلکه علمی است که خداوند به یک فرد عطا می کند.

وی در پایان افزود: باید جنبشی را در جامعه ایجاد کنیم که همه به سمت تفسیر پیش بروند.

به گزارش عقیق، سلسله جلسات مباحث اخلاقی، دوشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع امام صادق (ع) واقع در میدان فلسطین برگزار می شود.

گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین