عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
در رونمایی آرت‌بوک «بادیگارد» مطرح شد
حاتمی‌کیا گفت: از مدتها پیش باید به سفر سوریه می‌رفتم اما هر دفعه که می‌گفتم کسی من را نمی‌‌برد این بار قرعه به نامم افتاد و به سوریه رفتم.
عقیق:ابراهیم حاتمی کیا کارگردان سینما در جمع خبرنگاران درباره ساخت فیلم جدیدش گفت: قرار نیست فیلم جدیدی بسازم و به سوریه خودم رفته بودم. تا هنگامی که فیلمنامه را ننویسم و آماده ساخت نباشیم امکان ندارد که بگویم قرار است فیلمی بسازم.

وی افزود: سردار سلیمانی پیشنهادی برای ساخت فیلم «آن بیست و سه نفر» داد اما من در نامه پاسخ او را دادم و او دلایل این امر را متوجه شد. آن نامه محرمانه بود و کسی که اقدام به انتشار آن کرد در واقع بی اخلاقی کرد.

وی با اشاره به سفرش به سوریه گفت: از مدتها پیش باید به این سفر می رفتم اما هر دفعه که می گفتم کسی من را نمی برد در واقع من برای رفتن به این سفر حتی دیر کرده بودم اما این بار قرعه به نامم افتاد و به سوریه رفتم.

حاتمی کیا در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به آرت بوک بادیگارد گفت: این آرت بوک کاری از اسماعیل حاتمی کیا است و اگر بحث دیجیتال مطرح نبود شاید این مسائلی که در این کتاب عنوان شد جای طرح نداشت. باید بگویم بحث استوری بورد در فرهنگ ما خیلی قدیمی شده است و ما این موارد جدید را در فیلمسازی‌مان نداریم.

وی افزود: ما سعی کردیم قبل از نوشتن فیلمنامه برای اینکه هر تصویر مفهومی را درک کنیم با متخصصان آن به صحبت بنشینیم. بر همین اساس و با آقای سهیل دانش اشرافی به صحبت نشستیم. در این سالها سینمای اکشن ما دقیق تر، مهندسی تر و ماندگارتر شده است. چه بخواهیم چه نخواهیم این مسیر باید پیش برود زیرا سینمای ما تا حدی فقر زده شده است و اقتصادش مسئله دار است.

وی گفت: گفتن این موضوعات می تواند دلخورکننده باشد اما به هر حال برای سینمای ما اتفاق افتاده و باید روی آن کار کنیم. هر کسی نمی تواند این کتاب را بخرد اما این کتاب برای دانشجوها مرجع است. ادعا نمی کنم که حاتمی کیا آغازگر این کتاب است. اما به هر حال سینمای ما تلاش کرد که متخصصان خارج از کشور را وارد ایران کند. برای مثال از خارج فیلمبرداری، گریمور و ... آوردیم ولی این کتاب و هر آنچه که در آن است برای خودمان است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین