عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۱۸۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
حجت الاسلام دکتر رفیعی
در زمان طاغوت هم شاه از منبرهای فلسفی می ترسید؛ خود شاه در برخی عزاداری های منهای سیاست شرکت می کرد. منبری و مداح باید درباره کلیات سیاست و به ویژه در دفاع از ولایت فقیه و دفاع از نظام صحبت کند؛ مگر می شود این همه کشتار را در یمن دید و هیچ حرفی نزد؟
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در پاسخ به سؤالی درباره تعدد مراکز اعزام مبلغ و آفات ناشی از موازی کاری، بر لزوم ساماندهی این مسأله تاکید کرد و اظهار داشت: در آن سالی که نخبگان حوزه علمیه خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده بودند، بنده قرار بود که به عنوان نخبه تبلیغی در محضر ایشان صحبت کنم که حدود 10 دقیقه درباره تبلیغ صحبت کردم و پس از آن، رهبر معظم انقلاب فرمودند که صحبت های شما حرف های خوب و درستی است و باید روی آنها کار شود؛ بعد از آن ایشان شورای تحول را در حوزه علمیه تشکیل دادند که یک شورای آن شورای تبلیغ بود.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی ادامه داد: در شورای تحول تبلیغ قرار بود که همه مسائل مربوط به تبلیغ بررسی شود؛ رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب، رییس سازمان اوقاف کشور، رییس حوزه های علمیه، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه از کسانی بودند که در شورای تحول تبلیغ حضور داشتند.

کارشناس دینی رسانه ملی به اشاره به ضرورت پی گیری جدی مطالبات رهبر انقلاب در مسائل گوناگون حوزه و جامعه خاطرنشان کرد: بنده هم در جلسات این شورا حضور داشتم و در خاطر دارم که دو یا سه جلسه به کلی برگزار شد و بعد از آن هم دیگر جلسه ای برگزار نشد و اطلاع ندارم که چه اتفاقی بعد از آن افتاد.


انتقاد از ناقص انجام دادن منویات رهبر معظم انقلاب
وی از این که منویات رهبر معظم انقلاب به این شکل ابتر می ماند انتقاد کرد و افزود: ایشان حق دارند که از مسؤولان گله مند باشند، چرا که بیشتر اوقات به همین شکل بوده و به منویات رهبر معظم انقلاب ناقص عمل می شود.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اهمیت تربیت مبلغ با توجه به نیازهای کنونی جهان اسلام گفت: در شهر مقدس نجف، خدمت حضرت آیت الله سیستانی رسیدم و ایشان به من توصیه کردند که به قم بروید و یک مدرسه به نام «مدرسة الواعظین» تأسیس کنید که مبلغ تربیت کند.

وی ادامه داد: پس از آن در قم خدمت آیت الله شهرستانی رسیدم و جریان را تعریف کردم؛ ایشان گفتند که بنده هزینه صفر تا صد این کار را می دهم و شما پیگیری ها را انجام بدهید؛ متأسفانه بنده نیرو و وقتش را نداشتم و از سوی دیگر، کار هم خیلی گسترده بود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: مهم‌ترین بخش تربیت مبلغ، معاونت تبلیغ حوزه علمیه است که سفیران هدایت با آن گستردگی را در اختیار دارد؛ من نمی دانم به چه گونه عمل شده و چند مبلغ کشوری تربیت کرده اند، ولی این مبلغانی که در حال حاضر در سطح کشور مطرح هستند، محصول معاونت تبلیغ حوزه علمیه نیستند.
وی تأکید کرد: اکثر مبلغان برجسته کشور همچون حجج اسلام والمسلمین عالی، حسینی قمی و حقیر که در سطح کشور به تبلیغ می پردازیم، با برنامه ریزی از سوی نهاد یا شخص خاصی نبوده و خودمان به این سطح رسیده ایم.

عضو هیأت علمی
این شبهه که دین از سیاست جداست، حرف کاملا نادرستی است؛ اگر مردم میلیون ها سال عزاداری منهای سیاست داشته باشند، ضرری برای آمریکا ندارد؛ در زمان طاغوت هم شاه از منبرهای فلسفی می ترسید؛ خود شاه در برخی عزاداری های منهای سیاست شرکت می کرد. "
جامعة المصطفی العالمیه به فعالیت های معاونت تبلیغ حوزه علمیه پرداخت و گفت: در گزارش هایی که از سوی معاونت تبلیغ به دست بنده رسیده، مطلع هستم که معاونت تبلیغ حوزه علمیه برای نیروی دریایی، نیروی انتظامی، استادیوم های ورزشی و امثال اینها مبلغ تربیت می کند که این حرکت بسیار خوبی است.

وی درباره پیشنهاد خود به معاونت تبلیغ حوزه علمیه اشاره و اظهار کرد: چند سال پیش به مدیر معاونت تبلیغ حوزه علمیه پیشنهاد دادم که دیگر مبلغ جدید تربیت نکنند و به جای آن 100 مبلغ نمونه کشوری را در یک جلسه جمع کنند و به ارتقای کیفی آنها بپردازند؛ این جلسات از همان سال آغاز شد و هر دو ماه یک بار برگزار می شود.


پیشنهاد به آیت الله اعرافی در زمینه تقویت معاونت تبلیغ حوزه علمیه
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پیشنهادی به آیت الله اعرافی اظهار داشت: آیت الله اعرافی در سمت جدید خود به عنوان مدیر حوزه های علمیه کشور باید بخش معاونت تبلیغ حوزه تقویت شود و متولی تمام امور تبلیغی هم معاونت تبلیغ حوزه علمیه باشد.
وی در ادامه ابراز داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه، دفتر تبلیغات اسلامی و تمامی نهادهای اعزام کننده مبلغ باید زیر نظر معاونت تبلیغ حوزه علمیه فعالیت کنند؛ در واقع برای پرهیز از موازی کاری باید تمامی امور تبلیغی زیر نظر یک واحد و آن هم معاونت تبلیغ حوزه علمیه باشد.
کارشناس دینی رسانه ملی به بیان نکات و پاسخ به شبهاتی درباره تبلیغ پرداخت و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) جمله ای در کتاب تحریر الوسیله دارند که «هر کس فکر کند دین از سیاست جداست، جاهل است و نه دین را فهمیده و نه سیاست را».


میلیون ها سال عزاداری منهای سیاست ضرری برای آمریکا ندارد
وی تصریح کرد: این شبهه که دین از سیاست جداست، حرف کاملا نادرستی است؛ اگر مردم میلیون ها سال عزاداری منهای سیاست داشته باشند، ضرری برای آمریکا ندارد؛ در زمان طاغوت هم شاه از منبرهای فلسفی می ترسید؛ خود شاه در برخی عزاداری های منهای سیاست شرکت می کرد.
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی با تأکید بر این که اصل سیاست و پرداختن به مسائل روز لازم است، ادامه داد: باید توجه داشت منظور این نیست که اخبار روزنامه ها و رسانه را بر روی منبرها بازگو کنیم.
وی با انتقاد از رفتار برخی مسؤولان درباره واکنش به سخنان و دغدغه رهبر معظم انقلاب گفت: بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره یک موضوع مثل اقتصاد مقاومتی، بعضی آقایان تصور می کنند که شعار اقتصاد مقاومتی را باید تکرار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان داشت: بنده اگر در منبر سه جلسه درباره قناعت صحبت کنم، مروج اقتصاد مقاومتی می شوم، چرا که به مردم گفته ام که چگونه قناعت کنند؛ اگر در منبر دو جلسه درباره وسواس صحبت کردم که استفاده بیش از حد آب آشامیدنی اسراف است، مروج اقتصاد مقاومتی هستم.


با جناحی کردن منبر مخالف هستم
وی اظهار داشت: اگر قرار است که در منابر محرم، صفر و رمضان به امور جناحی پرداخته شود، بنده مخالف هستم؛ ما نباید در این گونه امور ورود پیدا کنیم.
سخنران و مبلغ برجسته حوزه علمیه قم تأکید کرد: منبری و مداح باید درباره کلیات سیاست و به ویژه در دفاع از ولایت فقیه و دفاع از نظام صحبت کند؛ مگر می شود این همه کشتار را در یمن دید و هیچ حرفی نزد؟ به قول شهید مطهری «شمر امروز اسرائیل است» که امروز به اصطلاح همان نتانیاهو باشد.

وی گفت: مبلغ باید در منبر خود اصلاح کند و راهکار بدهد نه این که وقایعی را که هر روز در رادیو و تلویزیون می گویند بازگو کند؛ درباره این موضوعات فقط باید اشاره داشته باشیم نه این که محور اصلی صحبت های ما باشد.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین