عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۱۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه دشمن با مخدوش کردن چهره حقیقی اسلام به دنبال تخریب تشیع است، گفت: شیعه انگلیسی یک دام و فتنه برای مسلمانان است که باید در این زمینه هوشیار بود.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر، امروز در جمع روحانیون و کارگزاران حج و عتبات، در بجنورد، اظهار داشت: دشمنان با ایجاد شیعه انگلیسی و تسنن آمریکایی تلاش می‌کنند بین مسلمانان تفرقه افکنی کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای شناخت حقیقی ائمه اطهار (ع) باید به دنبال منابع مورد تایید باشیم تا از مطالب جعلی فاصله بگیریم، افزود: دشمنان اسلام همواره در تلاش بوده تا با شهادت رساندن علما، از بین بردن کتاب‌ها و دست نوشته‌ها چیزی از شیعه باقی نماند و مکتب شیعه نیز به فراموشی سپرده شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه دشمن هدفی جز تضعیف آرمان ها و ارزش های اسلام و تشیع ندارد که در این شرایط باید آگاه بود، گفت: با نگرش بر سیره زندگی ائمه اطهار (ع) می‌توان به این حقیقت دست یافت که اگر به دنبال داشتن زندگی خوب و پسندیده هستیم باید راه و منش آن امامان همام را در پیش بگیریم و در تمام مراحل زندگی، الگوی ما باشند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم از اصل مکتب شیعه فاصله بگیریم، گفت: متاسفانه اطلاعات مردم نسبت به مسائل فقهی، شرعی و زندگانی و سیره ائمه اطهار (ع) بسیار کم است، لذا روحانیون برای آگاهی سازی مردم در این زمینه و توطئه دشمنان علیه مکتب تشیع بیش از پیش تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در ادامه از پیگیری برای لغو روادید بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق خبر داد و افزود: ایران از مدت‌ها قبل برای لغو روادید با عراق اعلام آمادگی کرده، ولی این کشور  هنوز آمادگی لازم را ندارد و امیدواریم پیگیری‌ها نتیجه دهد و زائران ایرانی بتوانند بدون روادید به عتبات عالیات اعزام شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ایام اربعین حسینی را پیش رو داریم، ابراز داشت: تا چند وقت دیگر شاهد حضور پرشور میلیونی مردم از اقصی نقاط کشورها در کربلا خواهیم بود که زائران با این حضور پرشور خود بیش از پیش عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش می‌گذارند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) نشان از همبستگی و وحدت دو ملت ایران و عراق است، خاطرنشان کرد: موکب‌هایی که در مسیر پیاده روی زائران برگزار می شود و به زائران خدمات رسانی می کنند، در هیچ کجای دنیا مانند آنها وجود ندارد که با اینکه مردم را نمی شناسند، اما به بهترین شکل از آنها پذیرایی کرده و خدمت می کنند.


منبع:حوزه



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین