عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: پیام نهضت حسینی ایستادگی در مقابل استکبار و طاغوت است اما امروز برخی دم از مذاکره در کربلا می‌زنند تا مذاکرات خود با دشمن را توجیه کنند.
عقیق:حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه دوشنبه در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) که در آستان مقدس حضرت امام‌زاده عبدالله (ع) درباره یاری ولی خدا گفت: پیروان اهل‌بیت (ع) کسانی هستند که دارای بصیرت و نگاه دقیق باشند.

وی افزود: هر کس ولی خدا را یاری دهد در اصل خود را یاری داده است و به تکامل می‌رسد بنابراین کسانی که امام خود را یاری می‌دهند هیچ طلبکاری از ایشان ندارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه امروز بسیاری زیر پرچم امام حسین (ع) قرار دارند اما در حال خدمت به دشمنان امام هستند، عنوان کرد: مصداق چنین افرادی همان شیعه انگلیسی هستند که همه هم‌وغم خود را در حمایت از اسرائیل قرار دادند حاضرند در خدمت استکبار و استعمار باشند اما به جمهوری اسلامی خدمت نکنند.

وی با اشاره به اینکه دین‌داری که فاقد بصیرت سبب رنج و مشقت امام عصر (عج) است، اظهار داشت: عباد رحمن با شنیدن آیات الهی آن را درک کرده و خضوع و خشوع می‌کنند، امام حسین (ع) نیز یکی از آیات الهی است بنابراین انسان باید فلسفه قیام امام را بفهمد تا با بصیرت برای ایشان عزاداری کند و زیر پرچم دشمن وارد خرافاتی همچون عمل قمه‌زنی نشود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم دولابی با اشاره به دیدگاه غلط برخی درباره قیام امام حسین (ع)، بیان داشت: برخی تصور می‌کنند که امام حسین (ع) به شهادت رسیدند تا بار گناهان مردم را به دوش کشند این دیدگاه غلط از مسیحیت نشاءت گرفته است، امام حسین (ع) قیام کردند تا امت از خواب غفلت جهالت نجات دهند نه اینکه آنان را در وادی گناه رها کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نگاه انحرافی دیگر درباره نهضت امام حسین (ع)، عنوان کرد: برخی در ابعاد واقعه کربلا اموری را جستجو می‌کنند که به سخنان و اهداف آنها شباهت داشته باشد تا بتوانند آن را به نفع خود مصادره کنند به‌عنوان‌مثال امروز برخی دم از مذاکره در کربلا می‌زنند تا مذاکرات خود با دشمن را توجیه کنند.

وی افزود: مذاکره امام حسین (ع) التماس و بده بستان با دشمن نبود بلکه اتمام‌حجت بود، چنین مذاکره‌ای یعنی من از اعتقادات و باورهای خود عقب‌نشینی می‌کنم تا متحمل سختی نشوم آیا امام حسین (ع) ذره‌ای از آرمان خودش دست کشید، کسی که ماجرای امام حسین (ع) را چنین تفسیر می‌کند در اصل درصدد منحرف کردن این جریان مقدس است کسی که می‌خواهد امام را یاری کند باید بصیرت داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم دولابی با اشاره به هدف قیام امام حسین (ع)، ابراز کرد: هدف قیام امام حسین (ع) احیاء اسلام، امربه‌معروف و نهی از منکر و عمل به سیره جدش بود، پیام نهضت حسینی ایستادگی در مقابل استکبار و طاغوت است چگونه برخی نهضت ظلم‌ستیزی امام حسین (ع) را به مذاکره تعبیر و تفسیر می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: امروز برخی نماز و روزه به‌جای می‌آورند اما به یزید زمان کاری ندارند و با او بیعت هم می‌کنند درحالی‌که پیروان امام حسین (ع) با بصیرت لازم در مقابل ظلم استکبار سکوت نمی‌کنند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین