عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۰۸۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۱
معاون سازمان حج و زيارت اعلام كرد:
معاون سازمان حج و زيارت گفت: با هماهنگي به عمل آمده با عراق كپي از مانيفست كه ممهور به مهر كنسولگري اين كشور در ايران است در صورتي هم كه افراد از يكديگر جدا شوند، معتبر است.
عقیق:«حميد محمدي» در گفتگویی درباره آمار ثبت‌نام زائران در سامانه سماح گفت: آمار ثبت‌نام در اين سامانه به بيش از 400 هزار نفر رسيده ضمن اينكه اين روند شتاب بيشتري گرفته به طوري كه تنها روز گذشته 20 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام كرده‌اند.

وي افزود: 12 مركز براي صدور رواديد به همراه سفارت عراق در تهران و سركنسولگري‌هاي اين كشور در مشهد، كرمانشاه و اهواز رواديد را صادر مي‌كنند و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.

محمدي تصريح كرد: مراكز صدور رواديد در شهرهاي كرج، ورامين، رشت، ساري، تبريز، قم، اصفهان، شيراز، كرمان، آبادان، سوسنگرد و ايلام قرار دارند.

معاون سازمان حج و زيارت تصريح كرد: هزينه صدور رواديد اربعين 40 دلار است و زوار ايراني مي‌توانند 20 روز در عراق اقامت داشته باشند.

وي اظهار اميدواري كرد كه طبق يادداشت تفاهم و توافقي كه بين ايران و عراق در زمينه نقشه راه چگونگي همكاري در برگزاري مراسم اربعين منعقد شده همه زائران ايراني بايد در زمان‌بندي مناسب و مشخص رواديد خود را دريافت كنند.

محمدي اظهار داشت: خروج از مرز ايران تنها با گذرنامه امكان‌پذير است و ورود به عراق هم ويزا مي‌خواهد لذا امكان عبور بدون اين مدارك ميسر نيست ضمن اينكه سامانه سماح زمينه مناسبي را براي دريافت اطمينان‌بخش ويزاي اربعين در زمان‌بندي مطلوب در اختيار عموم قرار داده و براي خروج از مرزها نيز زمان‌بندي دقيقي نيز صورت گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: همه برآوردها و پيش‌بيني‌هاي ما نشان دهنده حضور بيش از 2 ميليون زائر ايراني در اربعين است.

معاون سازمان حج و زيارت توصيه كرد كه بهتر است زائران ايراني در سامانه سماح به صورت كارواني ثبت‌نام كرده تا به عراق اعزام شوند چرا كه با اين كار سهولت بهتري در زمينه صدور رواديد به صورت مانيفست وجود دارد ضمن اينكه با هماهنگي به عمل آمده با عراق كپي از مانيفست كه ممهور به مهر كنسولگري اين كشور در ايران است نيز در صورتي كه افراد از يكديگر جدا شوند، معتبر است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین