عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
یدالله بهتاش:
یک پیرغلام اهل بیت(ع) گفت: حضرت سکینه و زینب کبری(س) پس از عاشورا همواره درباره تعرض به حجاب زنان کاروان حسینی گلایه داشتند. بنابراین محرم و صفر فرصت مناسبی برای تذکر خطبا و عموم مردم درباره وضعیت حجاب است.
عقیق:یدالله بهتاش از پیرغلامان اهل‌بیت(ع) با توجه به اهمیت بحث حجاب برای خاندان سیدالشهدا(ع) در واقعه عاشورا و اینکه اکنون برخی دختران و زنان نسبت به حجاب اهتمام جدی ندارند و در عین حال در مراسم عزاداری حسینی(ع) حضور می‌یابند، به خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس گفت: به اعتقاد بنده بحث حجاب، دستخوش افراط و تفریط شده است، یعنی در اوایل پیروزی انقلاب، خیلی محکم گرفتند به طوری که حتی اگر ذره‌ای از موهای زنان پیدا بود یا آرایش داشتند با آنها برخورد می‌کردند و بعدها در یک برهه زمانی مردم را به لحاظ پوشش و حجاب رها کردند و توجه لازم را در این زمینه نداشتند.

وی اظهار داشت: بنابراین گفتن‌ها و تذکرات درباره حجاب از سوی خطبا به صورت فردی و تک جانبه نه اینکه اثری نداشته باشد اما باید اقدام همه‌جانبه انجام شود و برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گیرد که طی آن به طور مثال، مراجع از بحث‌ حجاب بگویند، رادیو و تلویزیون روی این بحث کار کنند، منبری‌ها روی منبر مباحث حجاب را مطرح کنند و بدین ترتیب مردم را تشویق کنند که همه درباره بدحجابی تذکر بدهند.

این مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: به طور مثال اگر درب یک ماشین در حال حرکت باز باشد اگر یک نفر بگوید شاید راننده خیلی توجهی نکند اما اگر دو ـ سه نفر که گفتند در انتها این راننده توجه بیشتری می‌کند و درب ماشینش را درست می‌بندد.

وی عنوان کرد: بحث حجاب کم و بیش در منبرها گفته می‌شود اما چون خطبای ما فکر می‌کنند اگر خیلی بخواهند روی مسأله حجاب تمرکز کنند آن اثرگذاری را نخواهد داشت. از این رو اگر بحث امر به معروف و امر به داشتن حجاب و پوشش به صورت جمعی باشد می‌تواند اثرگذار باشد. البته در جاهایی هم برخی از افراد به صورت فردی به افراد بی‌حجاب و بدحجاب تذکر داده‌ و کتک هم خورده‌اند و آن اثرگذاری لازم اتفاق نیفتاده است.

بهتاش با اشاره به ایام ورود کاروان امام حسین (ع) به شام، گفت: اکنون که ایام اسارت اهل بیت سیدالشهدا (ع) است این ایام بهترین زمان برای دعوت به حجاب و پوشش است؛ وقتی حضرت سکینه (س) به قتلگاه آمد، از این گله نکرد که او را کتک می‌زنند، از این گله نکرد که ای پدر داغ تو و مصیبت اسارت برایم سخت است، بلکه فرمود «یا أَبتا أُنظُر إلی رُؤوسِنا المکشوفة». (ای پدر به سرهای بدون پوشش ما بنگر!)

از این فرصت باید استفاده کرد و تذکراتی را به مخاطبان بدهیم یا اینکه حضرت زینب (س) وقتی به کاخ یزید رفت، فرمود: یزید جواب جدم پیامبر(ص) را چه می‌دهی؟ همسر و فرزندان خودت در پشت پرده هستند و ما را در انظار مردم قرار داده‌ای! محرم و صفر فرصت خوبی برای تذکر درباره این بحث است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین