عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۰۶۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
حجت‌الاسلام مؤمنی عنوان کرد:
مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: جریان بدحجابی در جامعه ما در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است. دختر جوان وارد دانشگاه می‌شود و در ظرف زمانی کوتاه چادر خویش را برمی‌دارد. چرا؟ چون احساس می‌کند در دانشگاه انگشت‌نما می‌شود!
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم، با توجه به اهمیت بحث حجاب برای خاندان سیدالشهدا(ع) در واقعه عاشورا و اینکه اکنون برخی دختران و زنان نسبت به حجاب اهتمام جدی ندارند و در عین حال در مراسم عزاداری حسینی(ع) حضور می‌یابند، به خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس گفت: چطور ما بحث حجاب را مورد نقد قرار دهیم در حالی که اصلی‌ترین رسانه ما یعنی صدا و سیما متأسفانه رسماً مقدس‌ترین مقدسات توأم با عفاف و حجاب را زیر پا می‌گذارد.

وی اظهار داشت: آیا این آیه صریح‌ قرآن کریم نیست که می‌فرماید «قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ»؛ به مؤمنان بگو چشم‌هاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند. سپس در یک برنامه‌ای که در تمام ایران پخش می‌شود،‌ خانمی را می‌آورند و از مردم می‌خواهند به لبخند این خانم امتیاز دهید! می‌بینیم دغدغه‌‌‌ حجاب و عفاف وجود ندارد و فقط در حدّ گفتن است.

این مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین فضاهای علمی و دانشگاهی را هم طوری آماده می‌کنند که سخن امثال بنده، کمترین اثر را داشته باشد. مگر این حرف از یکی از مسئولان دانشگاه آزاد گفته نشده که دانشگاه آزاد، آزاد است و باید دانشجویان آزادانه انتخاب کنند که چگونه در این دانشگاه به لحاظ علمی و حضور فیزیکی تردد داشته باشند؟!

این خطیب و واعظ مذهبی تصریح کرد: ما وظیفه خودمان را به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر انجام می‌دهیم. خیلی از آقایان اهل سخن و منبر این کار را انجام داده‌اند اما کار، کار جدی می‌طلبد. وقتی کار جدی در این عرصه صورت نمی‌گیرد طبیعتاً یک دست که صدا ندارد.

حجت‌الاسلام مؤمنی گفت: متأسفانه روند ما عملاً یک روند به سمت بدحجابی و دامن زدن به این قصه است. ما نمی‌توانیم کوچه و خیابان را اصلاح کنیم اما اداره‌جات که در دست خودمان است، صدا و سیما، بیمارستان، نهادها و ارگان‌های دولتی که در دست خودمان است، آیا اماکن نسبت به این مواضع، حساس هستند یا اینکه حساس نیستند.

وی با اشاره به قرار دادن خانم‌ها برای فروشندگی آن هم برای جذب مشتری با هزار و یک قلم آرایش، یادآور شد: تا یک دغدغه عمومی در جامعه به وجود نیاید و تمام دستگاه‌های ذی‌ربط وارد این عرصه نشوند طبیعتاً اثری نخواهد داشت و از آن طرف، جریان بدحجابی در جامعه ما در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است، اگر حجابی باشد این حجاب می‌شود ضد هنجار این جامعه. دختر جوان وارد دانشگاه می‌شود و در ظرف زمانی کوتاه چادر خویش را برمی‌دارد. چرا؟! چون احساس می‌کند در دانشگاه انگشت‌نما می‌شود.

این مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همه بزرگان باید در عرصه حجاب ورود پیدا کنند تا یک کار جدی دلسوزانه در این عرصه انجام شود. بنده بر این باورم که اکنون این دغدغه در میان مسئولان وجود ندارد. اگر این دغدغه وجود داشته باشد شاهد یک برنامه خوبی در جامعه خواهیم بود. لذا در این برهه، تذکر لسانی مثمر ثمر نیست و خطراتی را هم متوجه آمر به معروف و ناهی از منکر خواهد کرد.

وی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه در حدی است که می‌تواند بگوید این مسئله باید اتفاق افتد یا اینکه برنامه‌هایی را ارائه دهد ولی چه کسی تاکنون آمده از حوزه‌های علمیه برنامه بخواهد؟! زنان در حوزه علمیه انصافاً فعالیت‌های بسیار عالی داشته‌اند کاملاً علمی و تخصصی، حوزه‌ها را طوری قرار داده‌اند که خودشان مبلغ و مروج فرهنگ عفاف و حجاب باشند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین