عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
استاد حوزه و دانشگاه:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: خطاهای مسلمانان صدر اسلام نتیجه خود را در کربلا به نمایش گذاشت، امروز هم در انقلاب اسلامی هر خطایی صورت گیرد نتیجه آن بر ظهور اثر دارد.
عقیق:حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه پنج‌شنبه 29 مهرماه در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) که در حسینیه هیئت شهدای گمنام منیریه برگزار شد، گفت: سطحی‌نگری به دین انسان را دچار اشتباهات فاحش می‌کند.

وی افزود: برقراری صلح مطلق در جهان با حاکمیت دین رسول خدا (ص) امکان‌پذیر است که برای آن باید جهاد کرده و جان داد، اما برخی با سطحی‌نگری این بخش تاریخ را نمی‌پذیرند، چراکه نمی‌توانند تحلیل درست داشته باشند و بر همین اساس ایستادگی کنند.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه مومنان باید پیش از ظهور ایمان خود را به کمال برسانند، عنوان کرد: امام زمان (عج) ظهور کنند از شیعیان خود انتظارات بزرگ خواهند داشت که اگر شخص ایمان و عمق نگاه دینی خود را به کمال نرساند نمی‌تواند آنها را برآورده کند.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه هنگامه پیش از ظهور امتحانات سخت‌تر می‌شود و سطح انتظار از شیعه واقعی بالا است، اظهار داشت: امروز دفاع و شهادت مدافعان حرم در خط مقاومت، اتمام‌حجت برای ماست، افرادی که با آنها مخالفت می‌کنند دچار اشتباه و عذاب بزرگ می‌شوند.

وی افزود: پیش از ظهور جهان پر از ظلم و جور می‌شود، بعد از ظهور حضرت صاحب‌الزمان (عج) انحرافات را تحمل نکرده و آنها را از ریشه قطع خواهند کرد کسانی که نگاه دینی آنها عمیق شده باشد اقدامات ایشان را پذیرفته و درک خواهند کرد.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه ابعاد سیاسی دین به درک و تحلیل عمیق نیازمند است تا بتوان مسیر درست را انتخاب کرد، گفت: دنیاطلبی و عافیت طلبی مردم کوفه و نداشتن درک و تحلیل عمیق از دین سبب شد مردم کوفه دچار تردید شده و با اینکه فرزند رسول خدا (ص) را می‌شناختند جنایت کربلا را خلق کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: بر اساس نظر پیامبر (ص) باید پس از جنگ بدر 70 نفر از اسراء مکه اعدام می‌شدند تا در ادامه صلح جهانی در دنیا برقرار کنند، اما مردم به علت عدم فهم و درک عمیق دینی و به واسطه دنیاطلبی و منافع شخصی اجازه این کار را به پیامبر (ص) ندادند، که سال بعد در جنگ احد طبق پیش‌بینی پیامبر (ص) 70 نفر از اقوام خود را از دست دادند و این کوچک‌ترین عذاب خدا برای آنها بود.

وی با بیان اینکه منتظری یکی از همین افراد کم فهم در دین بود که با اعدام منافقان مخالفت کرد، اظهار داشت: درک و تحلیل اعدام منافقان بسیار ساده بود چراکه آنها در سازمانی مانده بودند که اعلام‌شده بود محارب هستند و حکم اعدام دارند، همین منافقان 17 هزار نفر از ایرانیان را ترور کرده بودند درحالی‌که امروز عدد کشتار گروه‌های تکفیری به 17 هزار نفر نرسیده است.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: اگر مردم بعد از جنگ بدر اجازه می‌دادند پیامبر (ص) حق خود را ثابت کرده و آن افراد را اعدام کند ایشان می‌توانستند جهان بشریت را از ظلم و ستم نجات دهند، در حالی که بسیاری در تحلیل تاریخ اسلام به این قسمت که می‌رسند می‌گویند پیامبر (ص) اخلاقی رفتار نکردند یا اینکه رسول خدا (ص) به خاطر سیاست اخلاق را زیرپا گذاشتند.

حجت‌الاسلام پناهیان در پایان گفت: خطاهایی که در طول تاریخ اسلام صورت گرفت نتیجه خود را در کربلا به نمایش گذاشت، امروز هم در انقلاب اسلامی هر خطایی صورت گیرد نتیجه آن بر ظهور اثر دارد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین