عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۰۲۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
حمید محمدی:
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: تا امروز نزدیک به 400 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که تاکنون روادید 100 هزار نفر صادر و صدور روادید بقیه ثبت نام کنندگان به سرعت در دست انجام است.
عقیق:معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: تا امروز نزدیک به 400 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که تاکنون روادید 100 هزار نفر صادر و صدور روادید بقیه ثبت نام کنندگان به سرعت در دست انجام است.

حمید محمدی افزود: روادید زمانی صادر می شود که افراد با پرداخت هزینه روادید، پزشکی و بیمه ثبت نامشان را تکمیل کرده باشند.
 
وی اظهار داشت: پس از تکمیل ثبت نام افراد به صورت گروهی، ثبت نام ها تبدیل به مانیفست های2، 5 یا 20 نفره می شود و به سفارت و کنسولگری های عراق در کرمانشاه، مشهد و اهواز و 12 دفتر کنسولی موقت ارائه می شود و با فاصله خیلی کم تبدیل به روادید می شود و گذرنامه تحویل ثبت نام کنندگان خواهد شد.
 
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تا امروز برای بیش از100 هزار نفر، یعنی حدود یک چهارم ثبت نام کنندگان روادید صادر شده است گفت: ثبت نام خیلی زودتر از شروع صدور روادید آغاز شده است بنابراین روادید عده زیادی از ثبت نام کنندگان هنوز صادر نشده و با توجه به اینکه صدور روادید سرعت گرفته است این فاصله به سرعت کم می شود.
 
محمدی با بیان اینکه روادید براساس اولویت ها صادر می شود گفت: ترتیب ثبت نام ها و همچنین تاریخی که متقاضیان برای تشرف به عتبات درخواست می کنند مورد توجه قرار می گیرد و چون ظرفیت مرزها محدود است، افرادی که زودتر ثبت نام کرده اند در اولویت اند و در صورتی که مرز انتخابی متقاضیان جدید در آن روز خاص پر باشد باید تاریخ دیگری را برای تشرف انتخاب کنند.
 
وی درباره هزینه ثبت نام در سامانه سماح برای پیاده روی اربعین گفت: آنچه در سامانه سماح به صورت رسمی اخذ می شود فقط هزینه روادید، هزینه بیمه پزشکی و هزینه خدماتی دفاتر زیارتی است که مجموعاً حدود 180 هزار تومان می شود که البته با توجه به نرخ شناور ارز ممکن است 2 یا 3 هزار تومان کمتر یا بیشتر شود.
 
محمدی با تأکید بر ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح به نشانیwww.samah.haj.ir گفت: ثبت نام کنندگان در این سامانه در طول مسیر پیاده روی بزرگ اربعین از پوشش خدمات پزشکی هلال احمر و همچنین پوشش بیمه ای کامل وزارت کشور بهره مند می شوند در حالی که به عزیمت های خارج از این سامانه هیچ یک از حمایت ها ارائه نمی شود.
منبع:دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین