عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۰۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه مطرح کرد
رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به ۴ مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیر جامعه قرآنی گفت: خودم و شما عزیزان را مورد خطاب قرار می‌دهم و می‌گویم که برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب چه کردیم؟
عقیق:حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه در اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش برادران که شب گذشته 1 آبان‌ماه در مجتمع زیباکنار استان گیلان برگزار شد، به مطالبات مقام معظم رهبری از جامعه قرآنی اشاره کرد.

منبع اصلی قدرت و اقتدار مسلمان/ شیطان اکبر، آمریکا است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در پایان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و همچنین در نخستین روز ماه مبارک رمضان در جمع جامعه قرآنی مطالباتی را مطرح کردند، اظهار داشت: خودم و شما عزیزان را مورد خطاب قرار می‌دهم و می‌گویم که برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب چه کردیم؟ انتظار بود متولیان امر به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری 4 مطالبه اصلی در دیدارهای اخیر جامعه قرآنی داشتند، افزود: نخستین خواسته ایشان شناخت مایه اصلی قدرت، اقتدار و ترویج آن بود. منبع اصلی قدرت و اقتدار مسلمان ایمان به خدا و کفر به طاغوت است، ایشان فرمودند طاغوت زمان ما، طاغوت اعظم، شیطان اکبر آمریکا است، ما باید قوی باشیم، مبنای اصلی قوت ایمان و پایداری است اگر ایمان به خدا، کفر به طاغوت بود این مایه اقتدار و قدرت است. در دنیای اسلام این را باید ترویج کنیم.

جهاد به این نیست که سلاح و شمشیر برداریم

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه زمانی که مقام معظم رهبری این مطالبه را مطرح فرمودند جمع کثیری از شما حضور داشتید، گفت: حضرت آقا از ما خواستند که به این امر توجه کنیم، خواسته دوم ایشان تبیین جهاد تبیینی و تبلیغی بود. ایشان فرمودند شناخت دشمن و توطئه آنها امری مهم است. جهاد به این نیست که سلاح و شمشیر برداریم بخشی از جهاد تبلیغی و ترویجی است. اگر به این عمل کنیم دشمن را خواهیم شناخت. اگر گفته می‌شود گفتمان انقلاب را در جامعه مطرح کنیم مبنای قرآنی دارد، اگر بخواهیم همگانی و عمومی شود، آیات قرآنی که بر اساس آن انقلاب به وجود آمده است را باید تبیین کرد. حال سؤال اینجاست ترویج آن بر عهده کیست؟ جزء‌ من و شما جامعه قرآنی.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) درباره خلاصه قرآن تصریح کرد: ایشان فرمودند قرآن در دو کلمه خلاصه می‌شود، نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید. باید به این امر توجه داشته باشیم. سومین خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز امیدواری به مردم است که از توپ و تشر دشمن، فشار و تحریم آنها نترسیم چرا که پیروزی از آنِ مؤمنین است، این وعده خداوند است.

دشمنان از اندیشه امام و رهبری واهمه دارند

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه کفار که با شما می‌جنگند ناچارند روزی عقب‌نشینی کنند، گفت: وقتی آنها عقب‌نشینی کردند هیچ یار و یاوری ندارند اینجا خداوند به مؤمنان و مسلمانان وعده پیروزی داده است. آیات سیاسی و اجتماعی در اندیشه امام و رهبری وجود دارد ما چقدر به این آیات توجه کرده‌ایم؟ مقام معظم رهبری در جلسه اخیر کوتاه صحبت کردند اما به سه آیه از قرآن کریم تمسک جستند که خط و مشی ما را در زندگی تبیین می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه جامعه قرآنی وظیفه دارد به مطالبات و تدابیر امام و رهبری توجه داشته باشد، خاطر نشان کرد:‌ ما باید بدانیم دشمنان از اندیشه امام و رهبری واهمه دارند، یکی از دانشمندان غربی می‌گوید کاری که انقلاب اسلامی با ما کرد فقط منافع اقتصادی و سیاسی نبود، منزلت ما را شکست پیام ایران به دنیا خطرناک است،‌پیام این است که می‌توان مقابل آمریکا ایستاد و در مقابل دشمن پیروز شد.

تشکیل جلسه خاص قرآن مانند جلسه‌ای برای اهل بیت(ع)

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اول ماه مبارک رمضان در جمع اهالی قرآن خواسته دیگری را مطرح نمودند، گفت: ایشان به تشکیل جلسه خاص قرآن مانند جلسه‌ای برای اهل بیت اشاره کردند و فرمودند جلسه برای قرآن بگذارید از جمله کارهایی است که انجام می‌گیرد رواج یابد. این کار شما است همت کنید و چنین مجالسی تشکیل دهید. بر همین اساس ما باید به این مطالبه حضرت آقا نیز توجه داشته باشیم و برای تحقق آن برنامه‌ریزی کنیم که امیدوارم در مسابقات سال آینده شاهد تحقق این مطالبات باشیم.

پیشنهاداتی برای برگزاری بهتر مسابقات قرآن

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه در ادامه چند پیشنهاد و تقاضا از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ارائه داد که در ادامه می‌آید؛

ـ گروه عالم و آگاه به آیات قرآن که اشراف به قرآن دارند، آیاتی را برای قرائت در مسابقات ملی و بین‌المللی آماده و در اختیار متسابقان قرار دهند.

ـ تمام آیاتی که در مسابقات خوانده شده جمع‌بندی شود.

ـ آیاتی که برای متسابقان داده می‌شود مجری نکات مهم را به مخاطبان  عرضه کند، همچنین متسابقان برای بیان نکات آیات و تشریح آن مشارکت کنند.

ـ آسیب‌شناسی مسابقات بین‌المللی قرآن

ـ  توجه به قرائت و حفظ موضوعی

ـ ارتقاء کمی و کیفی مسابقات ملی و استفاده از نخبگان در سطوح مختلف (بکارگیری قاریان عالی و ممتاز و حتی افرادی که در این سطح نیستند در برنامه‌های قرآنی)

ـ شناسایی استان‌هایی که تا کنون در مسابقات سراسری قرآن رتبه کشوری نداشتند و ارتقاء توانمندی‌های استان‌ها

ـ حاکم شدن آثار انقلاب و انقلابی بودن در محیط مسابقات

ـ به کارگیری سخنان امام و رهبری با مستندات قرآنی در جلسات به کار گرفته شود

ـ توجه به حوادث زمان و مکان ضمن قرائت

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین