عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۱
عضو شورای فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:
عضو شورای فرهنگی مرکز خدمات با اشاره به اینکه زنده ماندن عاشورا از معجزات امام حسین(ع) است، گفت: هرچه می‌گذرد به جای اینکه این حادثه سردتر شده و فراموش شود، هر سال می‌بینیم حادثه عاشورا زنده‌تر شده و تأثیرگذاری آن بیشتر می‌شود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین مدنی در مراسم زیارت عاشورا در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه واقعه عاشورا و کربلا مجموعه شگفتی‌ها و عجایب است، گفت: یکی از عجایب کربلا طنین، بازخورد و انعکاس این حادثه است.

وی بیان کرد: عده‌ای در یک نیم روزی در وسط یک بیابانی کشته می‌شوند، بدن‌های آن ها دفن نمی‌شود، خیمه‌های آنها به آتش کشیده می‌شود و خانواده‌ها آنها به اسارت می‌روند و حدود 80 سال حکومت دست کسانی است که با این شهدا دشمنی خونی دارند و از هیچ نوع فشار و تهمتی علیه آنها خودداری نمی‌کنند و رفتن سر قبر و زیارت آنها جرم است، با این اتفاقات باید این حادثه در تاریخ مدفون می‌شد.

عضو شورای فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه زنده ماندن عاشورا از معجزات امام حسین(ع) است، ادامه داد: هرچه می‌گذرد به‌جای اینکه این حادثه سردتر شده و بیشتر فراموش شود، زنده‌تر شده و هر سال می‌بینیم تأثیرگذاری عاشورا بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز شما می‌دانیم که در کربلا چه اتفاقی افتاده است و از لحظه‌لحظه حوادث آن اطلاع داریم و عجیب این است که این اطلاعات به دست دشمنان باقی مانده است و عجیب‌تر این است که قدیمی‌ترین مقتل از اهل تسنن است.

حجت الاسلام والمسلمین  مدنی ابراز داشت: از شگفتی‌های دیگر عاشورا صبر عجیب خاندان امام حسین(ع) است؛ چراکه مصیبت‌هایی که بر دل حضرت(س) وارد شد بسیار سخت بود.

وی با بیان اینکه یکی از شگفتی‌های کربلا قساوت‌هایی است که صورت گرفته گفت: بعضی قساوت‌هایی که در مقتل آمده است را انسان نمی‌تواند بخواند، آنها می‌دانستند که بچه‌ای که روی دست امام حسین(ع) است نوه پیامبر(ص) است ولی این‌گونه او را شهید کردند.

عضو شورای فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) کشته کفار و کسانی نیست که غیر از دین او باشند و او و مادر و جدش را نشناسند، گفت: صبح روز عاشورا دو لشکر به یک قبله نماز خواندند، دو لشکر یک پیامبر و یک کتاب آسمانی را قبول داشتند ولی تفاوت آنها در امام دو لشکر بود.

وی با بیان اینکه تفاوت اصلی در کربلا قصه امامت است، عنوان کرد: دو لشکر در بسیاری از چیزها اشتراک ظاهری داشتند ولی تفاوت اصلی که دو لشکر را صد در صد از هم جدا می‌کند و در مقابل هم قرار می‌دهد بحث امامت است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین