عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
حسن پلارک:
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین از افزایش تعداد موکب‌های پیاده‌روی اربعین در داخل و خارج از کشور خبر داد و گفت: صحن حضرت زهرا(س) پذیرای ۷۰ هزار نفر خواهد بود.
عقیق:حسن پلارک، رئیس ستاد بازسای عتبات عالیت و رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین در خصوص ایجاد موکب‌های پیاده‌روی اربعین در داخل ایران و کشور عراق، گفت: در سال جاری ۱۰۰ درصد شرایط، تعداد، امکانات و ... موکب‌های پیاده‌روی اربعین نسبت به سال گذشته تغییر پیدا کرده است.
وی از افزایش قابل توجه تعداد موکب‌ها و تعداد افرادی که قرار است در این موکب‌ها پذیرایی شوند خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۵۰ هزار نفر در موکب‌ها اسکان و تغذیه شدند که امسال این تعداد به ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

موکب‌های پیاده‌روی اربعین در داخل کشور افزایش می‌یابد
پلارک از ایجاد موکب‌های بیشتر و پذیرایی از زائران پیاد‌‌ه‌روی اربعین در داخل کشور نیز خبر داد و گفت: بخشی از افزایش ظرفیت و اسکان زائران اربعین در داخل کشور صورت می‌گیرد و در مسیرها و شهرهای چزابه، مهران و شلمچه و شهر زاهدان (برای استقبال از زائران پاکستانی و افغانستانی) موکب‌هایی برای اسکان و تغذیه زائران ایجاد خواهدشد.

وی در خصوص موکب‌هایی که در داخل خاک عراق ایجاد خواهندشد نیز گفت: امسال برای اولین بار در شهرهای سامرا برای ۴۰ هزار نفر و کاظمین نیز برای ۴۰ هزار نفر موکب برپا می‌کنیم.
پلارک با اشاره به اینکه مردم عراق با ظرفیت کامل در داخل عراق و مسیر نجف تا کربلا به خوبی میزبانی زائران اربعین را بر عهده دارند و موکب‌های ایرانی نیز در نجف، کربلا و فاصله بین نجف تا کربلا به زائران ارائه خدمت می‌کنند، گفت: سال گذشته ۳۰ هزار نفر در صحن حضرت زهرا(س) اسکان داده شدند که امسال با توجه به آماده شدن بخش‌های بیشتر این صحن ۷۰ هزار نفر در آن اسکان داده می‌شوند یعنی موکبی ۷۰ هزار نفری در نجف خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در کربلا نیز مکان‌های بیشتری برای اسکان و تغذیه زائران در اخیار گرفته‌ایم و فقط در صحن عقیله بنی‌هاشم موکب ۳۰ هزار نفری برپا خواهیم کرد. در مسیر نجف تا کربلا نیز موکب‌های ۲۰۰ نفره تا ۱۰ هزار نفره برپا خواهد بود.
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین در پایان گفت: هیئت‌های مذهبی که علاقه‌مند به برپایی موکب در مراسم پیاده‌روی اربعین هستند می‌توانند با مراجعه به دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در تهران و شهرستان‌ها درخواست خود را ارائه کنند. البته تعدادی از موکب‌ها صرفاً برای اسکان و تعدادی برای تغذیه اعلام آمادگی کرده‌اند که خدمات این موکب‌ها با هم ترکیب می‌شود.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین