عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۹۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
ذوالفقاري:
رييس ستاد مركزي اربعين حسيني با تاكيد بر اين كه تمام تصميمات و تدابير اتخاذ شده در راستاي تسهيل شرايط زائران در مراسم اربعين است، گفت: پيشنهاد اين ستاد آن است كه زائران تا جايي كه امكان دارد از عزيمت انفرادي خودداري و در قالب گروه هاي دسته جمعي و كاروان ها در اربعين حسيني شركت كنند.
عقیق:حسين ذوالفقاري در هجدهمين جلسه ستاد مركزي اربعين حسيني افزود: كميته اي متشكل از نمايندگان وزارتخانه هاي اطلاعات و امور خارجه ، نيروي انتظامي ، سازمان گردشگري و حج و زيارت موضوع فعاليت شركت هاي مسافرتي صادر كننده رواديد را بررسي و با موارد تخلف برخورد خواهد كرد.

وي يادآور شد: همه اين شركت ها بايد در چارچوب سياست هاي ستاد مركزي اربعين حسيني اقدام و اطلاعات لازم را در سامانه سماح سازمان حج و زيارت ثبت كنند تا تعيين مرز خروجي و ساير موارد با هماهنگي و برابر برنامه هاي تنظيمي عملياتي شود.

معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور همچنين گفت: مرز مهران در استان ايلام به رغم اقدامات عمراني انجام شده در مسير تردد زائران كشش لازم را براي ورود و خروج انبوه مسافران ندارد و موجب معطلي زائران خواهد شد، بنابراين لازم است زائران و ستاد هاي استاني به آمايش اعلام شده براي خروج زائران هر استان از مرزهاي سه گانه توجه كنند تا زائران با مشكلات كمتري مواجه شوند.

ذوالفقاري با تاكيد بر اطلاع رساني صحيح و به موقع به زائران خواستار آن شد تا رؤساي كميته هاي تخصصي و سخنگوي ستاد نسبت به اين مهم اقدام و در اين زمينه از پراكنده گويي جلوگيري شود.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، در اين جلسه كه كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي، موسوي مقدم قائم مقام سازمان صدا و سيما ، قشقاوي معاون كنسولي وزير امور خارجه، مرواريد استاندار ايلام، سرتيپ فتحي زاده جانشين معاون هماهنگ كننده ناجا و نمايندگان ديگر دستگاه هاي عضو ستاد حضور داشتند، برابر موارد تعيين شده در دستور كار، اعضا به بيان نظرات و پيشنهادهاي خود براي برگزاري هرچه باشكوه تر مراسم راهپيمايي اربعين حسيني و استفاده از تجارب مفيد سال هاي گذشته پرداختند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین