عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۹۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
آیت الله حسینی بوشهری :
مرحوم حضرت آیت الله علی صافی(ره) هم مرجع دینی مردم و هم مرجع علمی بود و سنگینی کار باعث نشده بود منبرها و خطابه های ارشادی خود را کم کنند و همواره با تشکیل مراسم اهل بیت(ع) و سوگواری برای سالار شهیدان، جز خادمان آن حضرت بود.
عقیق:آیت الله سیدهاشم بوشهری حسینی، در مراسم هفتمین سالگرد رحلت عالم بزرگ حضرت آیت الله علی صافی که در مسجد قاضی زاهد گلپایگان با حضور علما  و طلاب و مردم عالم پرور شهرستان برگزار شد اظهار کرد: انسان در نظام خلقت دارای جایگاه والایی است، براین اساس قرآن  کتاب هدایت، انسان این مخلوق را به عنوان گل سرسبد خلقت و متمایز از سایر مخلوقات معرفی می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، انسان را طبق آیات قرآن خلیفة الله و مورد احترام ذات کبریایی دانست و افزود: طبق آیات قرآن زمین و آسمان ها به خاطر خلقت انسان آفریده شده اند. این جایگاه زمانی محقق می شود که استعداد های انسان از قوه به فعلیت برساند.

وی، سه عامل مهم و اساسی عقل، انبیای الهی و عالمان دینی را برای رهنمون شدن انسان به هدایت مطرح و بیان کرد: عقل به عنوان گوهری شب چراغ، انسان را  به مسیر صحیح راهنمایی می کند و در پرتو عقل راه را از چاه می شناسد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، از عالمان به عنوان گرامی ترین بندگان خداوند متعال یاد کرد و گفت: عالمان شیعه پرچمداران هدايت اند. حضرت آیت‌الله‌ صافی(ره) عالمی فقیه، وارسته و اسوه زهد، تقوا، فضیلت، خدمتگزاری ارزشمند نسبت به مردم و مرجع عالی‌قدر جهان تشیع بود.

امام جمعه موقت قم، خداترسی، نقش آفرینی، فراگیر بودن، اثر گذاری  و تواضع را از شاخصه های اصلی عالم ربانی حضرت آیت الله صافی(ره) دانست و یادآور شد: صراحت لهجه و شجاعت دفاع از دین، در زمانی که به دستورات دینی عمل نمی شد از خصوصیات بارز ایشان بود.

معون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به عامل بودن اين عالم در امور دینی، خاطرنشان کرد: آن عالم ربانی در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود و در محضر اساتید بنامی چون حضرات آیات حائري، حجت ، خوانساری و بروجردی درس فقه آموختند.

آیت‌الله حسینی بوشهری، مرحوم حضرت آیت الله صافی را از عالمان بزرگ شیعیان خواند و تصریح کرد: ایشان انسانی چند بعدی بودند که نه تنها در مباحث دینی بلکه در تاریخ، سرودن اشعاری در مدح اهل بیت علیهم السلام، ساده زیستی، قناعت، شجاعت و ظلم ستیزی زبانزد بودند.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله علی صافی(ره) همواره مورد مشورت سه عالم بزرگ زمان خود آیت الله العظمی بروجردي، حضرت امام خمینی و آیت الله الظمی گلپایگانی بودند، عنوان کرد: آیت الله العظمی بهجت احتياطاتشان را به ایشان منتقل می کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به مبارزات این عالم فقيد در دوران ستم شاهی، ابراز کرد: در دوران طاغوت، حضرت آيت الله صافی(ره) سال ها تبعید بودند، ولی با تمام سختی ها و مشکلات تبعید، نقش اثر گذاری فوق العاده ای در جریان انقلاب داشتند.

وی افزود: این عالم هم مرجع دینی مردم و هم مرجع علمی بود و سنگینی کار باعث نشده بود منبرها و خطابه های ارشادی خود را کم کنند و همواره با تشکیل مراسم اهل بیت(ع) و سوگواری برای سالار شهیدان جز خادمان آن حضرت بود.

آیت الله حسینی بوشهری، عدم ترک نماز شب، ساده زیستی، قناعت، روحیه مبارزه با استکبار و غم خواری مردم را از دیگر ویژگی های برجسته مرحوم حضرت آیت الله صافی دانست و این موارد را درس بزرگی برای طلاب عنوان کرد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین