عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۸۸۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳
آیه‌ها و آینه‌ها
واضح و مسلم است هیچ احدی بدون تلاش و کوشش فراوان به موفقیت قابل توجهی دست پیدا نمی‌کند و انصافاً علمای شیعه با جدیت، تلاش و پشتکار فوق‌العاده‌ای موفق شده‌اند جهان تشیع را به چنین جایگاهی برسانند.

عقیق:آیه:

خداوند متعال در قرآن می‌فرماید:

وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَنِ إِلَّا مَا سَعَى نجم/39

و اینکه برای انسان بهره‌ای جز سعی و کوشش او نیست

آینه:

حکایت؛ مرحوم علی محدث زاده فرزند مرحوم حاج شیخ عباس قمی رحمةاللّه علیه نقل کردند: پدرم برنامه کاری‌اش چنین بود که بعد از خواندن نماز صبح با تعقیبات و دعا و خواندن قرآن، مجدداً تجدید وضو کرده و مشغول کتابت و نوشتن احادیث و اخبار می‌شد و می‌فرمود: فرزندم! کتب احادیث و اخبار و کلمات اهل‌بیت اطهار علیهم‌السلام نیز مانند قرآن کریم احترامش لازم است و بهتر است که از آن‌ها با وضو و با طهارت و با احترام نگهداری و استفاده کرد و به آن‌ها بی‌احترامی و بی‌اعتنایی نکرد.

آن بزرگوار اتاقی در طبقه دوم خانه‌اش داشت که با پلکان به آن اتاق می‌رفت و بعد دستور می‌داد که آن پلکان را بردارند، تا کسی نتواند به آن اتاق واردشده و مزاحم کارش گردد و شب و روز در آن اتاق کوچک مشغول نوشتن و مطالعه و تحقیق و تألیف بود.

آری، با چنین خلوص نیت، کوشش، جدیت و عشق به مقام ولایت کار می‌کرد و کتاب می‌نوشت که از همان روزها تاکنون مورد استفاده عموم شیعیان و مؤمنین قرار گرفته است.1

به هر کاری که همت بسته گردد                                           اگر خاری بود، گل دسته گردد 2

پی نوشت:
1
.با اقتباس و ویراست از کتاب مردان علم در میدان عمل
2.وحشی بافقی
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین