عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
وقتی کسی در "گوگل" پیرامون عاشورا جست و جو می کند به وضوح می بیند که غربی ها تلاش دارند تا از طریق نمایش دادن برخی عکس ها چهره خشنی از مراسم عاشورا نشان دهد، این در حالی است که موتور جست و جوی گوگل هیچ گاه از آیین عجیب و غریب جهان مسیحیت در روز مصائب مسیح چیزی نشان نمی دهد.
عقیق:وقتی کسی در "گوگل" پیرامون عاشورا جست و جو می کند به وضوح می بیند که غربی ها تلاش دارند تا از طریق نمایش دادن برخی عکس ها چهره خشنی از مراسم عاشورا نشان دهد، این در حالی است که موتور جست و جوی گوگل هیچ گاه از آیین عجیب و غریب جهان مسیحیت در روز مصائب مسیح چیزی نشان نمی دهد.

سایت گوگل می خواهد مراسم عاشور را در اعمالی مثل "قمه زنی" خلاصه کند. به هنگام جست و جو در گوگل، می بینیم که یک صفحه پر از عکس های قمه زنی را نمایش می دهد. این مسئله درست زمانی صورت می گیرد که مسلمانان شیعی مورد هجوم سخت ترین حملات تبلیغاتی و رسانه ای سوء قرار می گیرد. این اقدامات نشان از همدستی غربی ها با کینه توزان و دشمنان شیعیانی دارد که در مراسم عاشورا شرکت می کنند و بر سر و سینه می زنند. به خصوص که مسئله سینه زنی از سوی علمای بزرگ تایید شده است.

تلاش برای نشان دادن چهره خشن از مراسم عزاداری حسینی (ع) و فرهنگ عاشورا از طریق برجسته کردن مراسم "قمه زنی" زمانی صورت می گیرد که ما مراسم، مناسک و آئین های خشنی را در ادیان دیگر می یابیم که رسانه های غربی آن ها را نادیده می گیرند و اگر از طریق موتور جست و جوی "گوگل" ، "یاهو" و غیر آن در این رابطه جست و جویی انجام گیرد، هیچ عکسی از این مراسم نشان داده نمی شود.

رسانه های غربی می خواهد به پیاده روی اربعین حسینی و مراسم سینه زنی و عزاداری دست یازی کند و می خواهد  وانمود کند، این مراسم ها یکی از دلایل اختلافات شیعه و سنی است، اما همزمان این رسانه از نمایش آئین قمه زنی در بین مسیحیان کاتولیک در برخی مناطق جهان خودداری می کند و آن را نادیده می گیرد.

مراسم پیاده روی مسیحیان کاتولیک در شهر "کاستاریکا" یکی از مراسم هایی است که هرساله برگزار می شود و یک هفته ادامه دارد؛ به گونه ای که تعداد زیادی از کاتولیک ها از کشورهای مختلف به سمت معبد "باسیلیکا" حرکت می کنند و  مسافت 15 کیلومتری را پیاده روی می کنند.

مسیحیان پرتغال مسافت طولانی را با زانوی خود به سمت یکی از معابدشان حرکت می کنند و این اقدام از سوی واتیکان تایید شده و اسقف سابق واتیکان خود نیز به زیارت این معبد رفته است.

در نقاط مختلف جهان، از جمله پرتغال، اسپانیا، آمریکا، رومان، لهستان، بلغارستان و ایتالیا مسیحان در روزی که به اعتقاد آن ها حضرت مسیح به صلیب کشیده شده در مراسم پیاده روی شرکت می کنند و سرود های غمگین می خوانند.

اما رسانه های غربی هیچ توجهی به این مراسمات ندارد و تنها به مراسم عاشورا می پردازد و در آن شبهه می اندازد.

علاوه بر این مراسم ها که ذکر شد، مراسم خشونت بار دیگری هم وجود دارد که در تعدادی از کشور ها انجام می گیرد و آن مراسم به صلیب کشیدن بدن و زدن جسم با زنجیرهایی که در آن تیغه هایی است که بدن را زخم می کند و خون جاری می شود. این اقدامات در روز "مصائب مسیح" انجام می گیرد. اگر پیرامون این مراسم در "گوگل" و "یاهو" جست و جوی انجام دهید، هیچ عکسی را در این رابطه نمی یابید اما در رابطه با عاشورا، صدها عکس از مراسم قمه زنی مسلمانان می بابید.

مسیحی ها معتقدند که 29مارس سالروز به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح است و در این مسیح قیام می کند؛ به همین خاطر در اروپا و قاره های دیگر تا فلیپین، مراسم شکنجه، به صلیب کشیدن، زدن با تیغ و زنجیر و چاقوی روی بدن اشخاص انجام می گیرد.

اینان اعتقاد دارند همزمان با ریخته شدن خونشان، گناهشان آمرزیده می شود؛ به همین خاطر بدن هایشان را با میخ و شیشه و تیغ زخمی می کنند.

اینجا تصاویری از مراسم روز "مصائب مسیح" کشورهای مسیحی به نمایش می گذاریم:















منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین