عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
واکنش مدرس حوزه به اظهارات روحانی جنجالی:
حجت‌الاسلام نائینی در واکنش به اظهارات اخیر حجت‌الاسلام آقامیری گفت: این نوع حرف‌زدن شاید بی‌ارتباط با «کاسبی» نباشد. این نحو سخن گفتن ممکن است برای مدتی عده‌ای را دور انسان جمع کند اما بدون تردید خدمت به دین نیست.
عقیق:حجت‌الاسلام سیدحسن آقامیری از خطبایی است که فایل‌های صوتی و تصویری‌اش در فضای مجازی  دست به دست می‌شود و سخنان جنجالی و پربحثی دارد. وی در یکی از تازه‌ترین اظهارنظرهای خود گفته است: «من کار اقتصادی انجام می‌دهم، کاسبی می‌کنم. نه اینکه منبر درآمد نداشته باشد؛ ولی من کاسبم و دنبال کار حلال هستم. برای کار هم  شأن قائل نیستم؛ اگر مثلاً بتوانم در قم رستوران تأسیس کنم؛ حتماً این کار را انجام می‌دهم. اهل بیت (ع) کار می‌کردند؛ اما برخی تصور می‌کنند که اهل بیت (ع) دست به خاک می‌زدند طلا می‌شد و کاری انجام نمی‌دادند؛ در حالی که این‌گونه نیست همه آنها شاغل بودند کشاورزی می‌کردند، تجارت می‌کردند و روایت‌های بسیاری هم در این زمینه وجود دارد. در یکی از هیئت‌های قم سؤال کردم که شغل حضرت ابوالفضل (ع) چه بود؟ هیچ کس نمی‌دانست. به آنها گفتم می‌دانید چرا نمی‌دانید؟ چون نمی‌دانید شغل من و امثال من چیست؛ چون اگر حضرت ابوالفضل(ع) شغل داشته باشد حاج آقا هم باید شغل داشته باشد؛ بنابراین ابوالفضلِ ذهن شما باید بیکار باشد تا بیکاری ما [روحانیون] توجیه شود.»

در پی این اظهارات، حجت‌الاسلام محمدرضا منوچهری نائینی از مدرسان حوزه علمیه قم واکنش داد و نوشت: یکی از معممین گفته: طلبه‌ها باید زندگی خود را با تجارت و کار اداره کنند. واقعا گاهی آدم می‌ماند چه بگوید؟ این حرف‌ها ممکن است میان کسانی که با طلبگی آشنایی ندارند جذاب باشند اما واقعا مورد رضایت خدای متعال هم هستند؟ طلبه‌ای که حداقل باید روزی 10 تا 12 ساعت درس بخواند، کی سر کار برود؟ شغل «طلبه» تحصیل است و تدریس و تألیف و خطابه و امثال این‌ها. «طلبه» اگر به جای تحصیل، کاسبی کند آن وقت ممکن است وقت منبر رفتنش که برسد همه نوع حرفی هم بزند، چون خوب درس نخوانده است.

وی خطاب به آقامیری ادامه داد: دوست عزیز، کلیپ یکی از سخنرانی‌هایتان را دیدم. فرموده بودید: «امام رضا(ع) مشروب شراب‌خوار را با توسل برایش رساندند.» این نوع حرف‌زدن شاید بی‌ارتباط با همانی که فرمودید نباشد. فرمودید: زندگی را با کاسبی می‌گذرانید.

نائینی سپس فهرست برخی از علومی که یک طلبه باید بخواند تا کتاب و سنت را درست بفهمد،‌ارائه کرد: 1-صرف 2-نحو 3-معانی 4-بیان 5-بدیع 6-منطق 7-اصول 8-فقه 9-کلام 10-تفسیر 11-رجال 12-تاریخ اسلام 13-علوم قرآن و ...

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر کسی باید کار خودش را خوب انجام بدهد. محصل و معلم، مشغول کار خودشان باشند و کاسب هم به کار خود بپردازد. این نحو سخن گفتن ممکن است برای مدتی عده‌ای را دور انسان جمع کند اما بدون تردید خدمت به دین نیست.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
1
2
پاسخ منطقی به دیدگاه آقامیری داده اند. بنظر من هم که از سال گذشته برخی سخنان ایشان را شنیدم این نحوه صحبت کردن و انتخاب موضوع بیشتر هدف جذب افراد در اطراف خود را به ذهن متبادر میکند تا بیان اسلام والسلام
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
1
1
پاسخ منطقی به دیدگاه آقامیری داده اند. بنظر من هم که از سال گذشته برخی سخنان ایشان را شنیدم این نحوه صحبت کردن و انتخاب موضوع بیشتر هدف جذب افراد در اطراف خود را به ذهن متبادر میکند تا بیان اسلام والسلام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
1
1
آفرین بر استاد نائینی عزیز.
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین