عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۶۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
معرفی کتاب؛
در میان کتاب های فراوانی که در بازار نشر منتشر شده، به آثاری پیرامون «امام سجاد (ع)» برمي‌خوريم.
عقیق: در میان کتاب های فراوانی که در بازار نشر منتشر شده، به آثاری پیرامون «امام سجاد (ع)» برمي‌خوريم.

یکی از این کتاب ها، «زندگانی حضرت امام سجاد (ع) است که به قلم «محمد حسین طهرانی» توسط موسسه تحقیقات و نشر معارف اسلامی منتشر شد. کتاب دیگر «زین العابدین، حضرت امام سجاد ( ع )» است. این کتاب توسط مجمع جهانی اهل بیت (ع) نوشته شد و انتشار آن را موسسه تحقیقات و نشر معارف اسلامی بر عهده داشت.
 
کتاب «نگین محراب، آشنایی با زندگینامه حضرت امام زین العابدین (ع)» کتاب دیگری درباره امام سجاد (ع) است که موسسه تحقیقات و نشر معارف اسلامی آن را منتشر کرد. نویسنده کتاب «سعیده ابطحی» به بیان سرگذشت این امام بزرگوار و اشعار مدحی پیرامون شخصیت ایشان می‌پردازد.

«سیدجعفر شهیدی»  نیز کتابی درباره امام سجاد (ع) با عنوان «زندگانی علی بن الحسین (ع)» دارد. این کتاب را دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر کرد و در آن به القاب امام، مادر و تولد ایشان به همراه اوضاع مناطق اسلامی و گروه های مسلمان در دوران نوجوانی امام سجاد ( ع ) و همراهی ایشان با کاروان کربلا و نقش حضرت در نهضت عظیم عاشورا و حوادث پس از نهضت از جمله واقعه حره و قیام مختار پرداخته می شود.
 
«محسن رنجبر» کتابی با عنوان «بررسی نقش امام سجاد (ع) در رهبری شیعه پس از واقعه کربلا» درباره امام سجاد (ع)  به رشته تحریر در آورد. این کتاب توسط دفتر نشر معارف منتشر شد. کتاب دیگر در این باره «امام سجاد ( ع ) جمال نیایشگران» اثر احمد ترابی است. این کتاب را آستان قدس رضوی، بنیاد پژوهش های اسلامی منتشر کرد. 

«سیاست و اجتماع در صحیفه سجادیه» اثر «محمد تقی رهبر» عنوان کتابی است که سازمان تبلیغات اسلامی آن را منتشر کرد. این نویسنده دعای بیست و هفتم صحیفه را که درباره مرزداران کشورهای اسلامی است، تحت عنوان « آیین جهاد در صحیفه سجادیه » با مقدمه ای به طور نسبی مبسوط به تحریر در آورد. انتشار این کتاب را نیز سازمان تبلیغات اسلامی برعهده داشت.
 
«ترجمه و شرح رساله امام سجاد ( ع )  اثر «محمد سپهری» توسط انتشارات دارالعلم چاپ شد. این کتاب مجموعه ای از حقوق و وظایف انسان در برابر خداوند، خود و خلق خدا و اعمال عبادی و اعضاء و جوارح است. اما کتاب دیگری هم درباره صحیفه سجادیه در بازار نشر وجود دارد؛ عنوان کتاب «صحیفه سجادیه موضوعی» است. این کتاب را «محسن غروریان» نوشته است و توسط دفتر نشر معارف منتشر شد. در این اثر تمام 54 دعای صحیفه از 19 باب اصلی و 194 عنوان فرعی تنظیم موضوعی شده است.


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین