عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۳۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
برای نخستین بار در روز عاشورا انجام می‌شود
آیین رونمایی نمادین از پیراهن خونین امام حسین(ع) برای نخستین بار در روز عاشورا انجام می شود.
عقیق:داود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از برگزاری آیین رونمایی نمادین از پیراهن خونین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا در حرم عبدالعظیم حسنی (ع)  واقع در شهر ری  خبر داد.

منافی پور با اشاره به اینکه خون حضرت علی اصغر(ع) و پیراهن امام حسین(ع) در روز عاشورا به عرش رفت و حدیث از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه:«هنگامی که اول ماه محرم می‌شود ملائکه پیراهن امام حسین(ع) را  در آسمان می‌آویزند, در حالیکه پاره پاره شده از ضربه های شمشیر و آغشته به خون است.ما و شیعیانمان این پیراهن را با چشم بصیرت و نه بصر می بینیم و اشکهایمان سرازیر می‌شود», گفت:این پیراهن, نشانه‌ای از مظلومیت و آیینه‌ای روشن برای آزادگان جهان خواهد بود.

وی سردادن فریاد ظلم‌خواهی امام حسین(ع) در سراسر جهان, زمینه سازی شکل گیری نهضت عاشورا پژوهی و جهانی سازی واقعه کربلا و روشن شدن سند باطل برای جهانیان را از جمله اهداف این مراسم عنوان کرد و از برگزاری این مراسم به صورت همزمان در بیش از 200 نقطه در سراسر جهان در سالهای آینده خبر داد.

به گفته دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) این مراسم در روز عاشورا از ساعت 11 با تلاوت قرآن و قرائت زیارت ناحیه مقدسه در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین