عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
در گفت‌وگو با حسین محمدی فام مطرح شد
یکی از مداحان اهل بیت که خود دانش‌آموخته مقطع دکتری الهیات و معارف اسلامی است در کانالی تحت عنوان «مداحی عالمانه» محتوای صحیح در حوزه مداحی از جمله شعر، مداحی، نوحه و مناقب عترت(ع) منتشر می‌کند.
عقیق:حسین محمدی فام مدیر کانال تلگرامی «مداحی عالمانه» در گفت‎وگویی درباره فعالیت خود در این کانال گفت: این کانال تلگرامی با هدف ترویج محتوای صحیح در حوزه مداحی از جمله شعر، مداحی، نوحه و مناقب عترت(ع) ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در این کانال تلگرامی زمینه‎ای جهت نشر مطالب مستند و عالمانه ایجاد کرده‎ایم، افزود: به عنوان مثال سال گذشته «نوحه زمینه» با محتوا و سبک مناسبی برای 11 شب محرم آماده کرده بودم که شامل محتوای انقلابی و معرفتی بود طوری که احساس، عقل، معارف و حماسه در آنها موج می‎زد. زیرا آسیبی که در این حوزه وجود دارد این است که گاهی اشعاری انقلابی داریم که در آن عاطفه نیست و گاهی اشعاری داریم که خیلی عاطفی است، اما حماسه و شور انقلابی در آن نیست که ما سعی کردیم اینها را با یکدیگر جمع کنیم.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه مخاطبان کانال تلگرامی «مداحی عالمانه» یا مداح و یا طلبه هستند، تصریح کرد: در این کانال تلگرامی اکثر وعاظ و مداحان معروف عضو هستند و  الحمدلله استقبال خوبی از آن شده است که این ما را تشویق به ادامه کار می‌کند.

وی با ابراز تأسف نسبت به  نقل روضه شنیداری و زبان حال از سوی برخی مداحان و شاعران آیینی کشور، گفت: توصیه‎ای که به مداحان گرامی داریم این است که از روی کتاب مقتل روضه‎خوانی کنند. بنده در سال گذشته از روی کتاب «چهل منزل با حسین (ع)» در هیئتها متقل‎خوانی کردم و بسیار نتیجه مثبتی داشت و از شور و حرارت مجلس نه تنها کم نشد بلکه افزوده شد. بنابراین مداحان و شعرا باید روضه‎ها را به صورت مستند بخوانند و ما نیز همین رویه را در کانال تلگرامی رعایت کردیم.

جهت عضویت در کانال تلگرامی «مداحی عالمانه» از اینجا اقدام کنید.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین