عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بر لزوم توجه به پیوند سیاسی با واقعه عاشورا تاکید کرد و گفت: جریانی از گذشته و به خصوص امروز می خواهند قضیه عاشورا را سکولار کنند و بگویند روضه بخوانید و گریه کنید اما کاری به پیوند عاشورا با امروز نداشته باشید.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه یکشنبه در مراسم سوگواری شب نخست محرم در هیئت رزمندگان اسلام که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه باید با عاشورا پیوند عاطفی، عقیدتی، اخلاقی و سیاسی برقرار کرد، اظهار داشت: پیوند عاطفی با اشک، روضه و مداحی محقق می شود و ائمه معصومین(ع) نیز بر این مسئله تاکید داشتند.

وی با اشاره به سیره عاطفی علما و بزرگان دین نسبت به امام حسین(ع)، تصریح کرد: حضرت آیت الله بهجت پنجاه سال روضه داشتند و هم در منزل و مسجد خود مقابل درب می نشستند و می گفتند میخواهم به عزاداران امام حسین(ع) خوش آمدگویی کنم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه آیت الله العظمی مرعشی نجفی عاشق اهلبیت(ع) و روضه بود، ابراز داشت: ایشان به فرزند خود وصیت کرده بودند هنگام رحلت از دنیا، پیکر را مقابل منبر امام حسین بگذارند، یک سوی عمامه را به منبر و سوی دیگر آن را به تابوت ببندند که دخیل سیدالشهدا(ع) باشند و روضه ای از امام حسین(ع) بخوانند و سپس بدن ایشان را تشییع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه کربلا باید معرفت افزایی کند و موجب تقویت توحید و معاد ما شود، ابراز داشت: نمیتوان از کنار کربلا فقط با نگاه عاطفی عبور کرد؛ اگر امام حسین(ع) در شب عاشورا به حضرت زینب(س) می فرماید «خواهرم همه می روند و فقط خدا می ماند» نشان دهنده توجه به معاد است؛ اگر حضرت سیدالشهدا(ع) صبح عاشورا می فرماید «خدایا با تو شروع می کنم» مویّد این پیوند اعتقادی است.

*لزوم تقویت عقاید در مجالس عزاداری

وی بر لزوم تقویت عقاید در مجالس عزاداری تاکید کرد و گفت: امام حسین(ع) باید کانال خداشناسی، معاد، نبوت و امامت باشد.

*لزوم پیوند اخلاقی با عاشورا

این استاد حوزه با اشاره به پیوند اخلاقی با عاشورا، اظهار داشت: سراسر واقعه کربلا ایثار، شجاعت، سخاوت و صداقت است؛ جوانان باید پیوند اخلاقی با عاشورا برقرار کنند و این مسئله ارتباطی با مسلمانی و تشیع هم ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به تالیف کتاب «حسین(ع) در اندیشه مسیحیت»، اظهار داشت: «آنتوان بارا» نویسنده مسیحی این کتاب می گوید «عاشق روحیه انقلابی و تواضع امام حسین(ع) هستم؛ افراد انقلابی غالبا متواضع نیستند و افراد متواضع نیز غالبا انقلابی نیستند اما امام حسین(ع) میان تواضع و انقلابی بودن را جمع کرد».

وی افزود: همان امام خمینی(ره) که تاکید می کرد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند در مقابل بچه های یتیم و شهید اشک می ریخت.

این عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) جامع اضداد بود، گفت: حضرت علی(ع) عبدخدا وشیر میدان بود؛ مقابل اشک یتیم متواضع اما در جنگ دلاور بود.

*هشدار نسبت به خطر سکولار کردن عاشورا

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بر لزوم توجه به پیوند سیاسی با واقعه عاشورا تاکید کرد و اظهار داشت: جریانی از گذشته و به خصوص امروز می خواهند قضیه عاشورا را سکولار کنند و بگویند روضه بخوانید و گریه کنید اما کاری به پیوند عاشورا با امروز نداشته باشید.

وی با تاکید بر اینکه سکولار کردن عاشورا یک خطر بزرگ است، تصریح کرد: امروز نتانیاهو و آل سعود یزیدیان زمان هستند و جوانان شجاع یمن و لبنان مصداق جبهه حسینی می باشند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به پیوند عمیق انقلاب اسلامی با محرم و صفر، اظهار داشت: تبعید امام خمینی(ره) در سال 1342 مقارن با ایام محرم بود؛ عاشورای سال 1357 نیز موجب اوج گرفتن انقلاب اسلامی و سقوط رژیم پهلوی شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: نمی شود امروز از عاشورا و امام حسین(ع) تاریخ نقل کنم اما از جنایت های ظالمان سعودی در یمن نگویم.

وی تصریح کرد: نمی شود از زهیر بگوییم که به دنبال امام حسین(ع) آمد و آن گونه فداکاری کرد اما بر لزوم دفاع از نظام اسلامی و ولی فقیه سخن نگوییم.    

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در پایان یادآور شد: اگر تمام دنیا برای امام حسین(ع) گریه کنند اما کاری به امروز نداشته باشند، آمریکا و اسرائیل احساس خطر نمی کنند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین