عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۷۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
رحیم‌پور ازغدی:
عضو شورای انقلاب فرهنگی تأکید کرد: وقتی امام حسین(ع) تعبیری چون «هیهات من الذله» دارند آیا باز هم می‌توانیم در مقابل دولت‌هایی چون آمریکا و غیره کوتاه بیاییم.
عقیق:دومین نشست تخصصی فعالان عرصه هیئت تهران ظهر امروز به همت جامعه ایمانی مشعر در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی سرچشمه با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، رحیم پور ازغدی و حسین یکتا برگزار شد.

رحیم پور ازغدی عضو شورای انقلاب فرهنگی در این نشست با اشاره به قرار گرفتن در هفته دفاع مقدس گفت: هیچ عملیاتی در دوران 8 سال دفاع مقدس نبود مگر اینکه با نام شهدای کربلا و عشق به سرزمین کربلا صورت گرفت. چرا که قوی‌ترین موتور محرک بچه‌های رزمنده عشق به کربلا بود و اکنون نیز است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که هر نوع مداحی و منبری اگر چهره غیر حقیقی از اهل بیت(ع) بیان کند خیانت به اهل بیت(ع) کرده است، اظهار کرد: وقتی شخصیتی چون امام حسین(ع) تعبیری چون «هیهات من الذله» دارند و با توجه به درسی‌هایی که از رفتار حضرت برای مومنان و شیعیان وجود دارد آیا باز هم می‌توانیم در مقابل دولت‌هایی چون آمریکا و غیره کوتاه بیاییم. 

ازغدی خاطر نشان کرد: بعد از شهادت زهیر، عمر ابن قروه نزد امام حسین(ع) آمد و اذن نبرد خواست، او کسی بود که در نماز ظهر عاشورا برای دفاع از امام خود درخشید و تیرهای بسیاری را که به سوی امام حسین(ع) پرتاب می‌شد بر بدن خود نشاند. او کسی است که امام حسین(ع) وعده ورود او به بهشت را پیش از خود داد و در زیارت ناحیه مقدسه هم نام او آمده است. لذا باید گفت انقلابی‌ترین مردان جهان در کربلا حضور داشتند.

وی با بیان این که عزت و پایداری در خانواده امام حسین(ع) موج می‌زند و به هیچ وجه ذلت در آنان راه ندارد یادآور شد: تمامی مداحی‌ها، روضه‌ خوانی‌ها و عزاداری‌ها باید به عزت و عدالت حضرات معصومین منتهی شود. 

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان این که مداحی‌ها و روضه‌ها باید به ترویج فرهنگ حسینی و تربیت نیروهایی با روحیه و حس و حال انقلابی منتهی شود اظهار کرد: اگر مداح‌ها و منبری‌ها معارف اهل بیت(ع) به شکلی صحیح به مخاطبان منتقل کنند جزو اولیا الله هستند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین