عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۷۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
قابل توجه زائران عتبات در ایام اربعین؛
سردار اشتری با اشاره به پیش بینی تردد بیش از دو میلیون زائر از مرزهای ایران برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی(ع)، گفت: امنیت تردد و تسهیل عبور و مرور زائران برای مراسم اربعین بر عهده نیروی انتظامی است؛ امسال نیز همانند سنوات گذشته این مراسم هرچه باشکوه تر و بلکه بهتر از گذشته برگزار شود.
عقیق:فرمانده ناجا با اشاره به پیش بینی تردد بیش از ۲میلیون زائر از مرزهای ایران برای شرکت در مراسم اربعین اعلام کرد: ماموران برای صدور گذرنامه به صورت تمام وقت آماده ارائه خدمات به زائران هستند.
 
سردار اشتری با اشاره به پیش بینی تردد بیش از دو میلیون زائر از مرزهای ایران برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی(ع)، گفت: امنیت تردد و تسهیل عبور و مرور زائران برای مراسم اربعین بر عهده نیروی انتظامی است؛ امسال نیز همانند سنوات گذشته این مراسم  هرچه باشکوه تر و بلکه بهتر از گذشته برگزار شود.
 
وی با اشاره به تسهیل در صدور گذرنامه زائران اربعین حسینی(ع)، گفت: سعی شده چند روز قبل از اربعین شیفت کاری مأموران بیشتر شود بنابراین ماموران برای صدور گذرنامه به صورت تمام وقت آماده ارائه خدمات به زائران هستند.
 
فرمانده ناجا به زائران توصیه کرد: برای تکمیل مدارکشان هرچه زودتر اقدام و در سامانه سماح ثبت نام کنند و حتماً ویزا نیز به همراه داشته باشند.
 
 نام‌نویسی بیش از 220 هزار نفر در سامانه سماح
 
 درباره آخرین آمار ثبت نام زائران ایرانی در سامانه سماح گفت: تاکنون بیش از 220 هزار نفر در این سامانه برای حضور در راهپیمایی اربعین ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه روادید زائران ایرانی طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی هم‌اکنون در 4 کنسولگری عراق در تهران، اهواز، مشهد و کرمانشاه صادر می‌شود، افزود: ان شاءالله از هفته آینده و مشخصا از تاریخ 10 مهر و به تدریج 12 مرکز به کمک کنسولگری‌های عراق برای صدور روادید آمده و آنها نیز روادید زائران ایرانی را صادر می‌کنند.

معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: زائران ایرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، باید از طریق این سایت اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام و واریز هزینه‌های صدور روادید کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدت اقامت با ویزای اربعین در کشور عراق 20 روز اعلام‌ شده است.

محمدی افزود: ثبت‌نام در سامانه سماح، از 16 شهریور آغاز شده و تا 24 آبان ادامه خواهد داشت.

منبع:فردا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین