عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۷۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
مرجع تقلید شیعیان گفت: هیهات مناالذله هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود و هر چه به این اهداف گره بخورد رنگ جاودانگی به خود می‌گیرد.
عقیق:آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در نخستین کنگره بزرگداشت شهدای مدافع حرم که در سالن همایش‌های مدرسه امام کاظم (ع) در قم، اظهار داشت: این کنگره برای ادای احترام به شهدا، خانواده‌های شهدای مدافع حرم و برای اینکه به دنیا ثابت شود اگر روحانیت مردم را به جان‌فشانی دعوت می‌کند خود آن‌هم در صف اول قرار خواهد گرفت برگزارشده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه در اسلام مطابق روایات متعدد کسانی که بانی خیر می‌شوند هر چه عاملان به آن خیر انجام دهند معادل آن برای بانی خیر نوشته می‌شود، افزود: در نگاه به حوادث تاریخی می‌بینیم حوادث تاریخی باگذشت زمان کهنه می‌شوند جنگ جهانی دوم که 30 میلیون کشته داد و بخش‌های زیادی در آن تخریب شدند و از بمب اتم در آن استفاده شد اما درگذر زمان به فراموشی سپرده شد.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: حادثه عاشورای امام حسین (ع) باگذشت بیش از 13 قرن سال‌به‌سال شکوفا وزنده‌تر می‌شود و این استثنایی است که باگذشت زمان به فراموشی سپرده نشده و شاهد آن‌هم راهپیمایی اربعین است.

وی بابیان اینکه کسانی که درراه خدا گام برداشتند و رنگ زمان و فرسودگی به خود نمی‌گیرد تصریح کرد: بر همه لازم است از این اصل استفاده کنیم، با استفاده از این اصل اساسی داستان کربلا برنامه‌ای برای زندگی همه ما می‌باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: لازم است از فرصتی که عاشورا در اختیارمان می‌گذارد استفاده کنیم، عاشورا سرمایه‌ای است که شهدای کربلا برای ما یادگار گذاشتند و باید از آن استفاده کرد، دل‌ها و فضا آماده است، در دنیای امروز باید در برابر انبوه فساد و ظلم‌ها جنایات از عاشورای امام حسین (ع) حداکثر استفاده را کرد.

مرجع تقلید شیعیان دلیل کهنه نشدن عاشورا را هدف بزرگ این واقعه دانست و اظهار داشت: هیهات مناالذله هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود و هر چه به این اهداف گره بخورد رنگ جاودانگی به خود می‌گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه در زمان ما اسباب فساد و انحراف از هر زمان دیگری بیشتر است گفت: فضاهای مجازی، رسانه‌های فاسد که دشمنان قلب اسلام را با آن هدف گرفته‌اند، هزاران شبکه علیه اسلام و انقلاب اسلامی در حال فعالیت هستند، بنابراین درزمانی قرار داریم که دشمنان فعال‌شده‌اند و سعی آن‌ها این است که عقاید جوانان را متزلزل و در اخلاق آن‌ها رخنه کنند و همه این‌ها برای مبارزه با اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه در دنیای امروز مکتب اهل‌بیت (ع) مزاحم منافع نامشروع سلطان بیدادگر جانی است تصریح کرد: دشمنان دست‌به‌دست هم داده و با ظاهر مسلمانان خائن به میدان آمده‌اند اما ما هرگز از انبوه جمعیت واهمه‌ای به خود راه نمی‌دهیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی بابیان اینکه در جنگ تحمیلی همه قدرت‌های جهانی دست‌به‌دست هم دادند برای اینکه نور اسلام و انقلاب اسلامی را خاموش کنند اما نتوانستند، ادامه داد: در زمان انقلاب همه‌چیز در کشور متلاشی‌شده بود دشمن هم این موقعیت را برای نابود کردن انقلاب اسلامی غنیمت شمرد ، اما امام (ره) از این نیروی مذهبی و مراسم عاشورا استفاده کردند و حماسه دفاع مقدس خلق شد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید از سرمایه عاشورا و اربعین حداکثر استفاده را بکنیم، عاشورا قدرت عجیبی دارد که مردم دنیا نمی‌دانند اما وقتی حوادث را می‌بینند با آن آشنا می‌شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه از گاندی رهبر هندی‌ها سؤال شد درس انقلاب خود را از کجا آموختی که وی پاسخ داد درس انقلاب را از کربلای حسین (ع) آموختم، عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد این شعار فراتر از مرزهای اسلام می‌رود و هر ملت مظلومی در دنیا برای پیروزی باید از این واقعه استفاده کند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین