عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
شبکه چهار سیما همزمان با آغاز ماه محرم و برپایی عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، با تدارک ویژه برنامه‌هایی به استقبال ماه محرم می‌رود.
عقیق: شبکه چهار سیما با تولید و پخش برنامه‌های متنوع در قالب های مستند و ترکیبی در ایام محرم یاد و نام شهیدان کربلا را گرامی می‌دارد.

برنامه‌های راهی به روشنایی، همپای کاروان، پشت فرات و ضریح از جمله برنامه های این شبکه است.

واحد تامین برنامه شبکه چهار مستندها و برنامه های ترکیبی متنوعی را برای پخش در این ایام آماده کرده است که در زیر به آنها اشاره می شود:

مستند ۷ قسمتی «ضریح» به کارگردانی حمید عطارد به مراحل ساخت ضریح جدید اباعبدالله الحسین (ع) در قم می‌پردازد در این مستند مراحل ساخت ضریح امام حسین (ع) به دست هنرمندان ایرانی به تصویر کشیده شده است.

مداحی و شعر خوانی با توجه به نام گذاری هریک از شب های محرم در قالب برنامه «همپای کاروان» در 13 قسمت 20 دقیقه ای به تهیه کنندگی علیرضا کرمی پخش می شود.

مستند «پشت فرات» به تهیه کنندگی محمد هوشمند و کارگردانی مهناد کریمان پشت صحنه برخی از مجموعه های نمایشی پخش شده در ماه های محرم سال های گذشته، را به تصویر می کشد.

سخنرانی علامه جعفری و مستندهای اجاق روشن، هیات، اینجا فرشته می شوی ، سقاتالار و روایت محرم (به تصویر کشیدن محرم در سایرکشورها) از دیگر برنامه هایی است که واحد تامین برنامه برای پخش در این ایام تدارک دیده است.

گروه فرهنگ و اندیشه دینی شبکه چهار نیز ویژه برنامه «راهی به روشنایی» را در 13 قسمت 45 دقیقه ای برای پخش در این ایام تهیه و تولید می‌کند.

ضرورت بازخوانی معاصر، ماهیت و اهداف قیام حسینی، ظرفیت های تمدن میراث عاشورایی، نسبت پیام های اخلاقی و معنوی قیام حسینی با مسائل امروز جهان اسلام، عبرت های عاشورایی، ضرورت قیام حسینی برای گره گشایی از بحران داعش از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آنها پرداخته خواهد شد.

اجرای برنامه را دکتر مالک شجاعی بر عهده دارد و در هر قسمت با کارشناسانی از جمله دکتر محمدعلی مهدوی راد، دکتر همایون همتی و دکتر احمدرضا خزری به گفت‌وگو می‌نشیند.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین