عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۶۹۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
اینفوگرافی/موعود جعلی
اینفوگراف با موضوع موعود جعلی که به موضوع داعش می پردازد در ادامه قابل دریافت است.
عقیق:اینفوگراف با موضوع موعود جعلی که به موضوع داعش می پردازد در ادامه قابل دریافت است.

یکی از موضوعاتی که از صدر اسلام در بین مسلمانان محل بحث بوده، پیش‌گویی‌های پیامبرخدا از وضعیت آخرالزّمان و ایام ظهور حضرت مهدی است. نظر به اهمیت آرمان بزرگ مهدویت، اشخاص و حکومت‌ها درطول تاریخ از این مسئله سوء استفاده فراوانی کرده‌اند. داعش برای باورسازی در ذهن مخاطب به ویژه جوانان تازه مسلمان و ایجاد انگیزه و هدف برای نیروهای تازه به خدمت گرفته خود و تقویت روحیه جهادی در آن‌ها، تلاش می‌کند با تطبیق‌های بدون معیار، از باورهای اسلامی سوء استفاده نموده و خود را همان منجی آخرالزمان که در روایات و علائم وقوع پیش از قیامت آمده است معرفی نماید. در این اینفوگرافیک به بررسی ابزارهای تبلیغی داعش در این زمینه پرداخته می‌شود. 

لذا می‌بینیم سربازان داعش دائماً برای توضیح ادعای حقانیت خود به روایات نبوی در مورد داعش استناد می‌کنند!

یکی از بندهای اعتقادنامه‌ داعش: ما به علائم قیامت(آخرالزّمان) به آنچه از پیامبر به صورت صحیح به ما رسیده و این‌که بزرگ‌ترین فتنه از زمان خلقت آدم تا قیامت، فتنه دجال است و به نزول عیسی و بر پا کردن عدل و داد و بازگشت خلافت راشده بر طبق روش نبوت ایمان داریم.

اللجنه الشرعیه لتنظیم القاعده فی بلاد الرافدین، هسته اولیه‌ جریان تکفیری داعش.

نشریه دابق: داعش بعد از اعلام خلافت اسلامی، اقدام به نشر مجله الکترونیکی نمود. این مجله با عنوان «دابق» در بردارنده مواضع داعشی‌ها در خصوص مسائل مختلف است. مسئله‌ مهمی که در این مجله به چشم می‌خورد استناد به احادیث وارد شده در باب «فتن و اشراط السّاعه» است.

ابزارهای تبلیغی:

دابق، سرزمین موعود

«قیامت برپا نمی‌شود تا این‌که رومی‌ها به اعماق یا دابق حمله کنند. آن‌گاه سپاهی از مدینه که شامل بهترین مردم روی زمین است علیه رومی‌ها برمی‌خیزند».

داعش با استناد به این روایت و نام‌گذاری مجله رسمی خود به نام «دابق» می‌خواهد این را وانمود کند که لشکر مسلمانی که در مقابل رومی‌ها در دابق خواهد جنگید ما هستیم. نقل مکرر روایات مربوط به جنگ روم و مسلمانان، در شماره‌های گوناگون مجله، این ادعا را تقویت می‌کند.

پرچم رسول الله

پرچم داعش مانند پرچم حکومت رسول خدا به رنگ سیاه است که روی آن با رنگ سفید مهر رسول خدا یعنی «لا اله الا الله محمد رسول الله» حک شده است. رنگ این پرچم یادآور روایاتی معروف به «الرایات السود» یعنی پرچم‌های سیاه است که در آن‌ها بعد از اخبار برافراشته شدن پرچم‌هایی سیاه در آستانه ظهور، به مسلمانان توصیه شده به یاری کسانی بشتابند که این پرچم‌ها را برافراشته‌اند.

فاتحین جنگ موعود

داعش با استناد مکرر به روایات مربوط به جنگ روم و مسلمانان در آخرالزمان، با تقویت نیروی نظامی خود می‌خواهند فاتحان این جنگ باشند و با طرح خلافت اسلامی، خود را نماد اسلامی معرفی می‌کنند که در این جنگ بر مسیحیان پیروز می‌شود.

سودای حکومت جهانی

رسول خدا فرموده است: خدا زمین را برای من جمع کرد و من مشرق و مغرب آن را دیدم. و امّت من بر حکومت زمین از شرق تا غرب خواهد رسید. داعش با نقل این روایت به دنبال فتوحات خود، به مخاطب این مطلب را القا می‌کنند که آن‌ها بر مشرق و مغرب حکومت خواهند کرد.

خلافت بر منهاج نبوت

در روایات مورد اعتماد اهل سنت، روایتی است که در آن از رسول خدا نقل شده است که پس از نبوت و خلافت خلفای راشدین، حکومت تبدیل به سلطنت و سپس سلطنت مستکبرانه می گردد و در نهایت در آخرالزمان حکومتی بر منهاج و شیوه نبوت عدالت را برای جهان به ارمغان می آورد. نقش سکه‌های ضرب شده توسط داعش «خلافه علی منهاج النبوه» است.

رموز القاب خلیفه داعش

نام اصلی وی ابراهیم عواد ابراهیم علی بدری سامرایی، ملق به ابودعاء است. آن‌ها عناوین «ابوبکر»، «القرشی» و «الحسینی» را با اهداف خاصی به او  داده‌اند.

ابوبکر: طبق اعتقاد آن‌ها، در آخر الزّمان روش خلافت خلفا زنده می‌شود.

القریشی: از نظر شیعه و سنی خلافت اختصاص به قریش دارد.

الحسینی: از نظر شیعه و سنی کسی که در آخر الزّمان ظهور می‌کند و زمین را پر از عدل می‌کند از نسل حسین است.

برخی از مدعیان دروغین مهدویّت و بابیّت در طول تاریخ

عمر بن عبد العزیز: در بحران سیاسی بنی‌امیه قصه‌پردازانی چون «وهب بن منبه» عمر بن عبد العزیز را به عنوان مهدی موعود تبلیغ می‌کردند.

مهدی عباسی: منصور دوانیقی پس از تثبیت قدرت برای عقب نماندن از مسئله مورد اقبال مهدویت و برگ برنده شیعه، فرزند خود را مهدی نامید تا به عنوان موعود تبلیغ گردد.

واقفه: برخی از وکلای امام کاظم برای عدم پرداخت وجوهات هنگفت شیعیان به امام رضا، شهادت امام کاظم را انکار نموده و با ادعای غیبت ایشان، آن حضرت را مهدی موعود معرفی کردند.

نفس زکیه: عبدالله نواده امام مجتبی با سوء استفاده از نسبتش، فرزند خود «محمد» را به عنوان نفس زکیه و امام شیعه که موعود آخرالزمان است تبلیغ می‌کرد.

احمد بن یحیی: زیدیه احمد بن یحیی از نوادگان جناب زید را با تحریف روایات مهدویت، به عنوان منجی آخرالزمان تبلیغ می‌کرد.

شلمغانی: از فقهای مشهور شیعه در زمان غیبت صغری با ادعای بابیّت امام زمان، مورد نفرین و طرد حضرت واقع شد.

سید محمد بن فلاح: فرزند خوانده عالم بزرگ شیعه ابن فهد حلّی که با سرقت کتابی در علوم غریبه و انجام کارهای عجیب مدعی مهدویت شد

بابیّت: سید علی محمد شیرازی که به ریاضت و کارهای عجیب مشهور بود با ادعای بابیّت و سپس مهدویت به دست امیرکبیر اعدام شد.

محمود صرخی: فردی بعثی که با تبلیغی ناشیانه خود را سید حسنی و زمینه ساز موعود معرفی کرد.

داعش: هیولایی که خود را منجی جوانان اهل سنت برای بازگشت عزت اسلامی و عدالت به جامعه در آخرالزمان معرفی می‌کند.

اینفوگراف موعود جعلی را می توانید از اینجا دانلود کنید.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین