عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۶۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳
تولیت آستان قدس رضوی:
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه نام امام رضا(ع) در دنیا انسان ساز است، تصریح کرد: حزب الله در سراسر عالم پیروز و قدرتمند بوده و خواهد بود.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، عصر سه شنبه، در همایش بزرگ «اقتدار» در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی با بیان اینکه مستکبران در همه صحنه ها شکست خورده اند، گفت:  حزب الله در سراسر عالم پیروز و قدرتمند بوده و هست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آستان قدس رضوی مدرسه بزرگ انسان سازی است که در آن معلم حضرت رضا(ع) و متعلم زائران هستند، گفت: خادمان رضوی در این مدرسه، جلوه تعلیم دیدگان و پرورش یافتگان در محضر علی بن موسی الرضا(ع) هستند؛ بنابراین اخلاق، رفتار، کردار و گفتارشان باید تجلی اندیشه و سیره رضوی باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان فزود: این مدرسه بزرگ که درس عبودیت و بندگی را به همگان می آموزد، خار چشم دشمنان و آرامش دلداگان این بارگاه است.

وی با بیان اینکه دربانان این آستان مقدس نخستین افرادی هستند که به زائران علی بن موسی الرضا(ع) خوش آمد می گویند، ابراز کرد: این جایگاه رفیع و عظیمی است که خداوند توفیقش را شامل حال خادمان و بسیجیان بارگاه منور رضوی کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، نقش بسیجیان را در تأمین امنیت بارگاه رضوی بسیار ارزشمند دانست و خاطر نشان کرد: کسانی که امنیت را ایجاد می کنند کار حساسی برعهده دارند، زیرا از سویی با گشاده رویی و مهمان پذیری از مهمانان عالیقدر پذیرایی می کنند و از سوی دیگر با داشتن هوشیاری و بیداری، پیش بینی و پیشگیری های لازم را انجام می دهند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه نام امام رضا(ع) در دنیا انسان ساز است، بیان کرد: سخن امام هشتم(ع) همانند خون امام حسین(ع) برای نسل امروز در جهان منشاء تحولات اجتماعی است.

ضرورت تأمین امنیت حرم رضوی

سردار نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز در این همایش ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به امنیت حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: یگان حفاظت حرم مظهر رضوی با حضور بسیجیان برادران و خواهران ساماندهی شده است و با توجه به ملاحضات امنیتی در حال کیفی و بهینه سازی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اهمیت و ضرورت امنیت در این نقطه از نظر حساسیت و جایگاه و معنویتی که دارد و هم از نظر زائران گسترده که احساس آرامش برای زیارت داشته باشند برکسی پوشیده نیست.

سردار نظری با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران تمام امور بر پایه مردم صورت می گیرد، افزود: اهمیت امنیت در این نقطه نیز بر پایه و حضور مردمی صورت می گیرد که پشتیبان و حامی ولایت هستند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین