عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۶۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
حجت الاسلام و المسلمین مومنی؛
استاد حوزه علمیه گفت: آل سعود شجره ملعونه ای است که باید از ریشه آن را قطع کرد، این شجره خبیث منشاء اکثر فتنه ها و اختلافات در جهان اسلام هستند.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین مومنی سه شنبه شب در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران ضمن تأکید بر ضرورت مقابله و محکومیت آل سعود در جهان اسلام اظهارداشت: خائنین حرمین شریفین امسال بر اساس کینه و عنادی که با ملت ایران داشتند مانع از حضور زائران ایرانی در حج ابراهیمی شدند و مراسم حج را از محتوای اصلی اش تهی کردند و نگذاشتند حج ابراهیمی به معنای واقعی برگزار شود.

سخنران این هفته مسجد مقدس جمکران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم تصریح کرد:  بهترین راه سلوک طریق امام حسین(ع) است بطوریکه راه امام حسین هم وسیع و جادار است و هم سریع به مقصود می رسد، در روایت آمده اگر کسی شقی وارد حرم امام حسین(ع) شود سعادتمند از حرم خارج خواهد شد.

وی بیان داشت: کربلا را باید مرکب از سه عنصر دانست، نکته اول در واقعه عاشورا که علل و عوامل رخداد این واقع شوم را رقم زد، این بود که  امت اسلام آمدند اجتماع کردند و فرزند پیامبر خودشان را به بدترین وضع ممکن که بدتر از آن امکان پذیر نیست شهید کردند.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: نکته دوم آنست که واقعه کربلا معلول سقیفه است، باید این علل عوامل شناسایی شود تا بصیرت عمومی جامعه بالا می رود، ما قائل  به وحدت هستیم، چیزی که در نظام و انقلاب ما موج می زند.

وی به سومین نکته که «پیامدهای واقعه عاشورا چیست؟» اشاره کرد و افزود: باید به این واسطه به دنبال پیامدها باشیم، مهم ترین پیامد عاشورا احیاء عقول است که علامه محمدتقی جعفری(ره) و آیت الله جوادی آملی در این باره کتاب دارند، عقل که تعطیل شود ولیّ خدا را به قتلگاه می برند، باید این نکات پرداخته شود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین