عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۱
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:
امام جمعه موقت تهران، با اشاره به این که صراط مستقیم در پذیرش ولایت حضرت علی علیه السلام است، گفت: نعمت مطلق بنا به تصریح خداوند متعال و پیامبر صلی الله علیه و آله، ولایت امیر المومنین علی(ع) است
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر، در مراسم بزرگداشت روز مباهله، در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه استان تهران، در محل مدرسه آیت الله مجتهدی(ره)، با تبریک عید مباهله و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: همه مردم به خاطر امنیتی که در کشور حاکم است، مدیون شهدا و جانبازان هستند.

وی با بیان این که ما اعتقاد داریم مسئله ولایت حقیقت دین است، عنوان داشت: اگر مسئله غدیر نبود و وجود مبارک پیامبر اکرم (ص)، امام علی(ع) را به عنوان جانشین بعد از خود معرفی نمی کردند، دین ناقص می ماند، به عبارتی ولایت کمال دین است و دین بدون امام به درد نمی خورد.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به این که صراط مستقیم در پذیرش ولایت حضرت علی علیه السلام است، گفت: نعمت مطلق بنا به تصریح خداوند متعال و پیامبر صلی الله علیه و آله، ولایت امیر المومنین علی(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که امیر المومنین(ع) قرآن ناطق است، افزود: قران کریم حقیقتی است که خداوند متعال بر پیامبرش نازل کرد و بیان مراتب هدایت قرآنی فقط به دست خلیفه مطلق الهی، یعنی علی علیه السلام محقق می شود، به عبارتی حقیقت قران کریم، در وجود مبارک امام علی(ع) متجلی شده است.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام طلاب بر انس با قرآن کریم، بیان داشت، سراسر قرآن نور است، همان گونه که وجود مقدس حضرت حجت(عج) نور است و طلبه ای که خود را به واسطه نور قرآن مطهر کند و از گناهان بشوید، به آن نور حقیقی دست خواهد یافت.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با بیان این که کسی نمی تواند با صرف درس خواندن به هدایت باطنی دست یابد، گفت: هر طلبه ای که بخواهد به هدایت باطنی و حقیقی دست یابد، بداند که صراطش امیر المومنین علی علیه السلام است.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به روز مباهله، اظهار داشت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از هر فرصتی برای معرفی ولایت و امامت علی علیه السلام استفاده می کند، بنابراین عظمت رو مباهله و  افتخار به آن به جهت اثبات حقانیت ولایت حضرت امیر علیه السلام می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که هدایت بشریت به دست حضرت علی علیه السلام است، خاطرنشان کرد: دلها اگر بخواهد الهی شود، فقط از طریق پذیرش ولایت امیر المومنین علی علیه السلام میسر می شود، زیرا روح همه عبادات و اعتبار آنها به ولایت اوست.

امامجمعه موقت تهران در پایان تصریح کرد: حوزه های علمیه باید در تعظیم شعائر الهی از جمله عید غدیر خم و عید مباهله پیش قدم شوند و نسبت به تبیین و تبلیغ آن، به آحاد مردم همت گمارند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین