عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۸
در کارگاه "بایسته های تلبس" مطرح شد؛
سخنرانی به جهت تاثیرگذاری مطلوب و تاثیرگذاشتن بر اندیشه، احساس و رفتار است و منبری که این شاخصه ها را نداشته باشد، مورد استقبال مردم واقع نمی شود.
عقیق:حجت الاسلام سعید غلامی، در کارگاه "بایسته های تلبس"، در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان، با اشاره به موضوع روش سخنرانی گفت: امروزه یکی از نیازمندی های ضروری در عرصه تبلیغ، فراگیری فن خطابه است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان در تعریف سخرانی دینی ادامه داد: سخن گفتن یک نفر با جمع به قصد تاثیرگذاری مطلوب در حوزه اندیشه، احساس و رفتار به روش انشاء سخنرانی دینی است.

وی با بیان اینکه سخنرانی با کنفرانس تفاوت دارد، ابراز داشت: سخنرانی به جهت تاثیرگذاری مطلوب و تاثیرگذاشتن بر اندیشه، احساس و رفتار است و منبری که این شاخصه ها را نداشته باشد، مورد استقبال مردم واقع نمی شود.

حجت الاسلام غلامی افزود: وقتی سخنران توانا باشد و این سه شاخصه را رعایت کند، قطعاً با استقبال مردم روبرو خواهد شد و بارها دیده شده که مردم برای گوش کردن به سخنرانی هایی حاضر بودند ساعت ها را روی پای خود بیاستند.

وی با بیان اینکه امروزه دشمن بر روی باورهای ما را نشانه گرفته است عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز در جمع روحانیان تهران اشاره کردند دشمن به دنبال تخریب  عقاید و باورهای ما است؛ اگر تغییراتی در ظاهر زن و مرد دیدید باید به باور آنها رجوع کنید.

 معاون تهذیب مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان افزود: یک فرد تا زمانی که باور برای او ایجاد نشود، صحبت های ما در حد همان جلسه باقی می ماند و فرد پس از آن جلسه هرچه گفته شده را فراموش می کند. لذا باید سخنران، مخاطب شناس باشد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین