عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
تصویری از شهید پور مقدم به همراه امام خامنه‌ای منتشر شده که مقام معظم رهبری در گوشه‌ای از آن نوشته بودند: «بسمه تعالی خداوند در قیامت هم این حقیر را با این شهید عزیز شما محشور فرماید. سیدعلی خامنه‌ای.»
عقیق:شهید فرشاد(محمدرضا) پورمقدم فرزند ارشد یک خانواده 7 نفره اهوازی بود که پدرش تکنسین ارشد مخابرات و مادرش نیز خانواده خانه‌دار بود. شهید پورمقدم از دوران نوجوانی به همراه پدر به محل کار می‌رفت و کمک حال پدر بود و در دوران دبیرستان نیز که مصادف با روزهای پایانی رژیم شاه بود با حسین علم الهدی و برخی دیگر از جوانان انقلابی اهواز آشنا شد و نگرش سیاسی پیدا کرد.

شهید پورمقدم از دوستان نزدیک امیرپوردستان، فرمانده فعلی نیروی زمینی ارتش است که در زمان تشکیل سپاه پاسداران به همراه هم برای استخدام می‌روند اما شهید پورمقدم به دلیل تخصص در زمینه مخابرات استخدام می‌شود و امیرپوردستان بعدها به استخدام ارتش جمهوری اسلامی در می‌آید.

محمدرضا پس از طی کردن دوره آموزشی به هویزه اعزام می‌شود اما پس از سقوط هویزه به دستور علی شمخانی به پادگان گلف اهواز می‌آید و در آنجا در حوزه تخصصی خود یعنی مخابرات مشغول به کار می‌شود. تصویر منتشر شده از وی به همراه مقام معظم رهبری در زمانی است که امام خامنه‌ای به عنوان نماینده امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع برای بررسی موضوع شهادت دانشجویان به اهواز سفر می‌کنند، محمدرضا به عنوان یکی از اعضای تیم مقام معظم رهبری به منطقه اعزام می‌شود.

البته محمدرضا برای ماندن در پادگان ساخته نشده بود و دوبار بدون اجازه فرمانده وقت خود یعنی علی شمخانی به جبهه‌ها می‌رود و علی شمخانی پس از وساطت برخی از آشنایان با حضور شهید پورمقدم در خط مقدم موافقت می‌کند.

شهید پورمقدم از شهدای گردان بلالی اهواز است، این گردان یکی از گردان‌های شاخص سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی بود که بعدها به تیپ بیت المقدس تبدیل شد. عملیات شکست حصر آبادان و الی بیت المقدس نمونه‌ای از حضور رزمندگان این گردان در جبهه‌های نبرد بود.

فرشاد پورمقدم، سردار شهید محمود کاظمی، سردار شهید علیرضا صابونی، سردار شهید هادی عیدی‌زاده، سردار شهید محمدرضا سامانی، سردار شهید سید بیژن خلیفه، شهید علیرضا آتشی و شهید عزیز حریزاوی گروهی از شهدای شاخص این گردان در عملیات شکست حصر آبادان هستند.

سال گذشته تصویری از شهید پور مقدم به همراه امام خامنه‌ای منتشر شد که مقام معظم رهبری در گوشه‌ای از آن نوشته بودند: «بسمه تعالی خداوند در قیامت هم این حقیر را با این شهید عزیز شما محشور فرماید. سیدعلی خامنه‌ای.»
 

منبع:رهیاب

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین