عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۴۷۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
جشن عید غدیر و افتتاح هیئت سراج الحسین (ع) در آستان مقدس امام زاده عبدالله (ع)
قبل از معرفی امیرالمومنین(ع) رسول خدا(ص) از توحید و خداشناسی صحبت می کنند، چرا؟ می خواهند بفرمایند بار ولایت علی ابن ابی طالب(ع) بسیار سنگین است کسی می تواند بکشد که توحید را خوب فهمیده باشد.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن بزرگ عید غدیر خم و افتتاح اولین جلسه هفتگی هیئت سراج الحسین (ع) با قرآئت قرآن توسط استاد سعید طوسی ، سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و مداحی حاج منصور ارضی ، حاج حسین سازور ، حاج سید مجید بنی فاطمه ، حاج مجید کمره ایی و حاج ابوالفضل بختیاری در آستان مقدس امام زاده عبدالله (ع)  شهر ری برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام مومنی را بخوانید:

پیامبر(ص) به اباذر راه بندگی را تعلیم دادند و فرمودند فرمول بندگی این است:

یک: معرفت نسبت به ذات اقدس اله. اگر زیربنای توحیدی تو مشکل نداشته باشد در هیچ یک از ابتلائات دنیوی دچار مشکل نمی شوی. کسانی که گمراه می شوند و از بندگی خداوند فاصله می گیرند کسانی هستند که از توحید فاصله می گیرند. اگر می خواهی در طریق عبودیت قرار بگیری اولین قدم معرفت نسبت به خداوند است.

 پیامبر(ص) در خطبه غدیر قبل از اینکه علی (ع) را معرفی کنند از مسائل زیربنایی توحیدی صحبت می کنند، می فرمایند: خداوند خالق شماست. پیامبر(ص) نه برای کفار که برای حاجیان خانه خدا داشتند صحبت می کردند. این کاشف از این است که اگر قرار است کسی در طریق بندگی قرار بگیرد باید مباحث زیربنایی توحیدی او کامل باشد. اگر در مسائل توحیدی لنگ باشند یکی پس از دیگر در این زندگی دچار مشکل و گمراهی می شوند و سر از شرک در می آورند. می فرماید: بدانید که خداوند خالق است و همه کاره شما است. این قدم اول است.

قدم دوم: اقرار به رسالت پیامبر(ص)، خداوند پیامبر(ص) را قرار داده در حالی که ایشان دلسوزترین پیامبران است. این پیامبر(ص) بشیر و نذیر برای امت است. این پیامبر(ص) با این مقام و عظمتش می فرماید قدم در مسیر بندگی اقرار به نبوت من است. خداوند که ما را خلق کرده است این خدا پیغمبر برای ما قرار داده و این پیامبر مسئول هدایت ما است. پیغمبر(ص) هر سخنی بگوید هم بر اساس وحی است. قرآن می فرماید: هرچیزی که پیغمبر(ص) بیان می کند عین وحی است و خارج از وحی نیست.

اما قدم سوم: پیامبر(ص) می فرماید: محبت اهل بیت من. می فرماید: مثل اهل بیت من مثال کشتی می ماند که هرکس سوار شود نجات می یابد و هرکس سوار نشود غرق می شود و به هلاکت می افتد. این را هم بدانید قبل از محبت باید معرفت باشد. چون اگر معرفت نباشد این محبت با یک نگاه می آید و با یک نگاه هم می رود. معرفت اگر در دل فرد به وجود بیاید محبت هم باقی می ماند.



پیامبر(ص) در آغاز خطبه غدیر از توحید و خداپرستی صحبت می کند، بعد می فرماید: آیا من از شما به شما سزاوارتر نیستم، همه می گویند بله، قبل از معرفی امیرالمومنین(ع) رسول خدا(ص) از توحید و خداشناسی صحبت می کنند، چرا؟ می خواهند بفرمایند بار ولایت علی ابن ابی طالب(ع) بسیار سنگین است، و هرکسی نمی تواند آن را بکشد، کسی می تواند بکشد که توحید را خوب فهمیده باشد. نتیجه می شود هرکسی با ولایت علی مشکل دارد از توحید و یکتا پرستی خارج است و هرکسی ولایت علی(ع) را قبول ندارد در واقع در طریق بندگی نیستند.

بعد پیامبر(ص) فرمودند: آیا من مولا نیستم نسبت به شما ؟ همه گفتند بله، بعد دست علی(ع) را گرفتند و بالا بردند و فرمودند اگر من مولای شما هستم علی مولای شماست. پس کسانی که نسبت به امام علی(ع) شک و تردید دارند در واقع پیغمبر(ص) را قبول ندارد. پیامبر(ص) فرمودند: صراط مستقیم علی(ع) است. اما اینها از علی دور شدند. هشت منبع از منابع اهل سنت گفته اند که این آیات در روز غدیر برای جریان غدیر است.


یک: آیه یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْكافِرینَ»(مائده/67 این آیه در 20 منبع از منابع اهل سنت آمده است. آنچه که روز غدیر پیغمبر(ص) مکلف شد برای تبلیغ ولایت علی ابن ابی طالب(ع) است. آیه دوم در 12 منبع از منابع معتبر اهل سنت آمده است. آیه «الیوم اکملت لکم دینکم» که بخشی از آیه 3 سوره مائده این آیه هم درباره جانشینی امام علی(ع) آمده است. آیه سوم یکی آمد جلوی پیامبر(ص) گفت: تا الان که خودت بودی الان هم می خواهی فامیلت را بگذاری، بعد پیامبر(ص) گفتند: من علی را انتخاب نکرده ام. خداوند خودش انتخاب کرده است. پیغمبر(ص) فرمودند: کلمه امیرالمومنین(ع) فقط برای علی است و حرام است جز به علی بگویید امیرالمومنین.

بعد می فرماید: خداوند خبر داد که هرکسی دشمن علی باشد و تولای علی را نداشته باشد خداوند می گوید: لعنت من خدا بر او باد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
0
قبر مادر پدربزرگم دقیقا در همین رواق جدید بقعه امامزاده عبدالله است.
روحش شاد
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین