عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
حاج مصطفی خورسندی ، رییس کانون مداحان:
مداح باید سیاسی باشد و این مطلب به وضوح از بیانات امام راحل برداشت می شود البته بنده با کسی که بخواهد از دستگاه سیدالشهداء(ع) سوء استفاده نماید مخالفم اما اعتقاد دارم همه باید از جریان های همسو با اسلام، انقلاب و رهبری حمایت کنیم.

گزارش تصویری


عقیق: چهارمین جلسه از سلسله نشستهای گفتگوی آیینی پیش از ظهر امروز با حضور مدیرعامل خانه مداحان و جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات بنیاد دعبل خزاعی برگزار شد.

در ابتدای برنامه مصطفی خورسندی مدیر عامل خانه مداحان و رییس کانون مداحان به تبیین ویژگی ها و سازوکار کانون مداحان پرداخت و افزود: شوراهای مشورتی در قالب شش شورا  شامل شورای پیرغلامان، شورای ذاکران، شورای نوگلان و... جهت بهره گیری از نظرات جمعی و بهینه سازی تصمیم سازی تشکیل شده است.

وی با اشاره به کارکرد فرهنگی ستایشگری اهل بیت(ع) گفت: حمله و نفوذ دشمن به منازل ماست و ما هم باید در همان سنگر مقابله کنیم که در این راستا تقویت روضه های خانگی و تولید محتوا در این زمینه بسیار کارآمد است.

مدیر عامل خانه مداحان در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر علت عدم تحکیم روابط چهره های شاخص مداحی با خانه مداحان و راه حل آن اظهار داشت: این سوال را باید از آنها پرسید اما توجه شود که چهره های شاخص با چهره های رسانه ای متفاوتند و این نباید اشتباه شود. در حال حاضر بسیاری از مداحان پیشکسوت و اساتید با خانه مداحان همکاری دارند اما برخی مداحان برنامه هایشان به لحاظ زمانی همخوانی ندارد ضمن اینکه عدم حضور چهره ها دلیل بر عدم تایید آنها نسبت به خانه مداحان و یا ناتوانی مجموعه نیست. علاوه بر اینها شما بوسیله رسانه هایی که در اختیار دارید این موضوع را تبدیل به مطالبه نمایید و ما هم استقبال می کنیم.

خورسندی درباره سوالی در خصوص انحصار عرصه ستایشگری توسط افراد معدود که غالبا سنین بالایی دارند گفت: ما توجه ویژه ای به جوانان داریم و بنده شخصا موارد برخی از دوستان را پیگیری می کنم البته ممکن است جوانان با توجه به شور و انرژی بالایی که دارند توقعاتی داشته باشند که در بضاعت ما نباشد.


رییس کانون مداحان درباره سازوکار برخورد و ساماندهی تخلفات عرصه ستایشگری اظهار داشت: تخلفات مداحان بسیار کم است و عمده مطالبی که منتشر می شود فضاسازی است. تلاش دشمن برای تخریب جایگاه مداحان در جامعه، در راستای تلاش برای تخریب جایگاه روحانیت قابل ارزیابی است و روشن است که اگر تبیین کنندگان محرم و صفر مورد هجمه قرار گیرند، به فرمایش امام راحل زنده بودن اسلام هدف قرار داده شده است. توجه نماییم که این سینه زنان هستند که سینه ها را از غم می رهانند و این زنجیرزنان هستند که زنجیرهای غم را می گسلند. در عین حال ما پیگیر کمیته ای متشکل از بزرگان و پیشکسوتان هستیم چون به تجربه ثابت شده که اغلب موارد با تذکر پدرانه و دلسوزانه که اقتضای امر به معروف و نهی از منکر است، مرتفع می شود. اما اگر کاربه جایی رسید که با تذکر حل نشد، قوه قضائیه باید در این باره اظهار نظر کند.

وی در ادامه در خصوص اقدام عملی خانه مداحان و کانون مداحان برای جامه عمل پوشاندن به منویات رهبری در موضوعات مرتبط با ستایشگری اهل بیت(ع) گفت: چه خوب است که اصحاب رسانه پیگیر اجرایی شدن فرمایشات رهبری هستند. آقای رفیعا منویات رهبری را دسته بندی کرده و با برنامه ریزی پیگیری عملی شدن آنها هستند. ما نیز بعنوان مثال برای جلوگیری از برهنه شدن در هیئات پنج هزار لباس مناسب سینه زنی توزیع کردیم. ولی عنایت شود که اگر کسی فرمایش رهبر را گوش نکند از بنده و امثال بنده حرف شنوی نخواهد داشت.


خورسندی درباره استفاده از الفاظ ناشایست در هیئات مذهبی و توسط افراد مشهور گفت: خلاف، خلاف است و اگر از یک ذاکر باشد بدتر خواهد بود امام خمینی(ره) در مورد رییس جمهور آمریکا هم ادب را رعایت می کرد. فضای کار مداحی فضای خاصی است و این افراد تحت امر خانه مداحان نیستند که ما بتوانیم آنها را توبیخ کنیم.

مهمان این جلسه گفتگوی آیینی، در خصوص سوء استفاده جریان های سیاسی از مداحان و تبعات اجتماعی آن اظهار داشت: مداح باید سیاسی باشد و این مطلب به وضوح از بیانات امام راحل برداشت می شود البته بنده با کسی که بخواهد از دستگاه سیدالشهداء(ع) سوء استفاده نماید مخالفم اما اعتقاد دارم همه باید از جریان های همسو با اسلام، انقلاب و رهبری حمایت کنیم. ما وظیفه داریم که به این جبهه کمک کنیم و تبعات احتمالی جواز کناره گیری از این موضع نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین