عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
آیت‌الله اراکی در تجمع طلاب بحرینی عنوان کرد:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه عربستان با سیاست‌های خود در حال خودکشی است، گفت: صدام حسین زمانی که به عربستان و کویت حمله کرد و اعتقاد داشت با این حمله به قدرت برتر منطقه مبدل می‌شود، به عذاب الهی دچار و نابود شد.
عقیق:آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه سه شنبه در تجمع بزرگ طلاب بحرینی در حمایت از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم که در حسینیه امام رضا(ع) قم برگزار شد، با اشاره به سنت الهی نابودی ظالمان گفت: این سنت دارای نقطه سرنوشت‌سازی است که پایان دوران ظالمان و پیروزی یاوران عدالت به شمار می‌آید. اخراج مبلغان عدالت از کشور از نشانه‌های نقطه سرنوشت‌ساز است.

وی افزود: در آیات قرآن آمده است هنگامی که ظالمان تاب وجود عدالت‌طلبان را نداشته و به اخراج آنان بپردازند پایان ظالمان نزدیک خواهد بود. خداوند به ظالمان جهت زندگی در کنار عدالت طلبان فرصت می‌دهد و این فرصت زمانی به پایان می‌رسد که ظالمان دیگر تحمل حضور یاوران عدالت را نداشته و درصدد اخراج آنان برمی‌آیند.

وی سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم به دلیل مطالبه عدالت را نشانه‌ای از نزدیک بودن نابودی آل خلیفه دانست و گفت: شیخ عیسی قاسم و ملت بحرین به کوچکترین مقدار عدالت نظیر مشارکت ملت در تدوین قانون اساس و حقوق یکسان شهروندی قانع هستند. ارزش ملت بحرین از برخی ملت‌های که جغرافیایی بزرگی دارند، بسیار بزرگتر است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تقدیر از ملت بحرین به دلیل ایستادگی در برابر ظالمان، عدالت خواهی و معرفی علما و فرهنگیان و اندیشمندان به جهان اسلام تأکید کرد: تلاش آل خلیفه برای از بین بردن عدالت خواهان نشان‌دهنده رسیدن این نظام به نقطه سرنوشت ساز است. شهید صدر می‌گوید ملت‌ها قدرتمندتر از طاغوت هستند زیرا طاغوت می‌میرد ولی ملت می‌ماند. این یک سنت الهی است و ملت صابر می‌تواند به پیروزی برسد.

وی صبر و استقامت را عامل پیروزی ملت بحرین دانست و گفت: ملتی که در پی عدالت باشد به هدف خود می‌رسد. ملت بحرین صبر خود را از امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) الگو می‌گیرد.

آیت‌الله اراکی آل سعود و آل خلیفه را در مرحله سرنوشت ساز توصیف کرد و بیان داشت: آل سعود که سیاست خود را از آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌گیرد، ندای حق و عدالت را مورد هدف قرار داده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر حاکمیت بر جهان و نابودی مخالفان افزود: این نشان می‌دهد دوران نابودی آمریکا نیز به تدریج در حال فرارسیدن است. همه تمدن‌ها مرحله زوال و تجدید را گذرانده اند و آمریکا تنها تمدنی است که عذاب شدید را ندیده است. این تمدن از زمان تاسیس تاکنون این مساله را تجربه نکرده و زمان چشیدن این عذاب برای آمریکا در حال نزدیک شدن است.

آیت‌الله اراکی گفت: این عذاب در ابتدا شامل مزدوران آن آمریکا به ویژه عربستان سعودی خواهد شد چرا که این کشور از گروه‌های تکفیری حمایت کرده و سیاست عدم تحمل دیگران را از آمریکا فراگرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه عربستان با سیاست‌های خود در حال خودکشی است، گفت: صدام حسین زمانی که به عربستان و کویت حمله کرد و اعتقاد داشت با این حمله به قدرت برتر منطقه مبدل می‌شود، به عذاب الهی دچار و نابود شد. بازگشت توطئه به ظالمان از سنت‌های الهی به شمار می‌آید.

وی حاکمان عربستان و بحرین را به عدالت نسبت به ملت فراخواند و سعودی و خلیفه خواندن ملت عربستان و بحرین را یک بدعت توصیف کرد.

آیت الله اراکی افزود: ملت بحرین دشمنی با آل خلیفه ندارد اما به دلیل ظلم با آنها دشمنی دارند. آل خلیفه به جای اعتماد به آمریکا به ملت خود تکیه کند چرا که اگر آمریکا می‌توانست حاکمان را در قدرت بگذارد بن علی و مبارک و حاکمان مورد حمایت خود را در قدرت می‌گذاشت اما از آنها تبری جست.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین