عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
حجت الاسلام رنجبر:
حجت الاسلام رنجبر گفت: قرآن انسان را به صراط مستقیم دعوت می‌کند تا بدون کج شدن به اطراف به سعادت و رستگاری برسد.
عقیق:حجت الاسلام محمد رضا رنجبر، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شامگاه پنجشنبه 4 شهریور در اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم که در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهر ری برگزار شد، گفت: قرآن انسان را به سرو شدن دعوت می‌کند چراکه سرو تنها درختی است که به صورت مستقیم به سوی آسمان حرکت می‌کند در حالیکه شاخه سایر درختان به اطراف خود نیز تمایل دارند.

وی افزود: اگر قرآن از انسان می‌خواهد که راه راستی و درستی را طی کند به این علت است تا به کمال حقیقی دست یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه راستی و درستی سبب رستگاری انسان می‌شود، عنوان کرد: امیرمومنان علی(ع) فرمودند: خداوند زمانی که در وجود ما صداقت دید ما را کمک کرد.

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه گل مظهر بخشندگی است، بیان داشت: قرآن انسان را دعوت می‌کند تا همچون گل بخشنده باشد و دیگران از او سود و بهره ببرند، چراکه همین عامل نیز سبب سعادت و رستگاری او می‌شود.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن بخشندگی نه تنها از انسان چیزی کم نکرده بلکه بر او خواهد افزود بنابراین بخل ورزیدن سودآور نیست بلکه سبب زیان است.

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به توصیه‌ای دیگر از قرآن کریم، گفت: قرآن کریم می‌فرماید: نسبت به درد دیگران بی تفاوت نباشید فرق انسان با حیوان در دردمند بودن او است.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: اگر  در سال 88 عده‌ای شعار می‌دادند «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» اینها منظورشان این بود که ما نمی‌خواهیم درد و دغدغه دیگران را داشته باشیم.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین