عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۶۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
در جلسه هماهنگی هیئات مذهبی با شهرداری عنوان شد؛
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان: برخی از هیات های مذهبی خواسته و یا ناخواسته به اختلافات مذهبی دامن می زنند و این وظیفه شورای هیات های مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی است که هوشیارانه در این زمینه عمل کنند.
عقیق:این جلسه در محل معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین رحمت‌الله اروجی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، علی قاسم زاده معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، اعضای شورای هیات های مذهبی اصفهان، مسعود مهدویان فر مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان و معاونین فرهنگی مناطق پانزده گانه شهر اصفهان برگزار شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان پس از تشکر از شهرداری و شورای شهر اصفهان به دلیل حسن توجه به مسائل فرهنگی شهر بیان داشت: ساماندهی محرم و صفر امر بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد. امام حسن مجتبی(ع) می فرمایند: «من عجب دارم از انسانهایی که به غذای جسم خود توجه دارند اما به غذای روح خود اهمیت نمی دهند» و این امر اهمیت توجه به مسائل فرهنگی را می رساند. این جای سعادت برای شهر دارد که مدیران شهری به مسائل فرهنگی اهتمام دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عروجی ادامه داد: مراسم محرم و صفر می باید در شان جمهوری اسلامی و آنگونه که شایسته است برگزار شود. مناسبت های دینی و مذهبی یک ظرفیت بسیار مهم در مکتب اهل بیت و جمهوری اسلامی است. در حال حاضر که تمام دشمنان در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستاده اند، برگزاری مراسم های مذهبی آوردگاهی است که باعث می شود لشکر اسلام به حرکت در آمده و برنامه های استکبار را نقش بر آب کند.

وی به برگزاری مراسم عاشورای سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حالی که هجوم عناصر تکفیری به شدت برگزاری این مراسم را در کربلا تهدید می کرد، صفوف نماز جماعتی دراین مراسم تشکیل شد که طول آن از ۳۰ کیلومتر هم تجاوز می کرد و این دستاورد مهمی برای شیعیان است.

وی آوردگاه فرهنگی را عرصه مقابله با استکبار بیان کرد و گفت: آنچه امروز برای دشمنان اسلام به عنوان جبهه مقابله مطرح است، عرصه فرهنگی است. وقتی جمع بندی عاقلانه ای داشته باشیم می بینیم که دشمن در حال رصد و شناسایی ظرفیت های ما است و سعی دارد تا آنها را به ضدارزش بدل سازد. بدانید که دشمن بر روی هیات های مذهبی کار می کند و انرژی زیادی برای از بین بردن فرهنگ عاشورایی دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خطاب به هیات های مذهبی بیان داشت: برخی از هیات های مذهبی خواسته و یا ناخواسته به اختلافات مذهبی دامن می زنند و این وظیفه شورای هیات های مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی است که هوشیارانه در این زمینه عمل کنند. شهرداری ها نیز برای جلوگیری از هر گونه حرکت خارج از شرع می باید تنها با هیات های وارد تعامل شوند که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مجوز های لازم را کسب کرده اند و با توجه به تعامل سازنده و افزاینده که بین معاون فرهنگی شهرداری اصفهان و سازمان تبلیغات وجود دارد تا امروز این امر در اصفهان مورد توجه قرار داشته است.

وی در ادامه برنامه پیشنهاد شکل گیری مراسم مشترک و یک پارچه هیات های مذهبی شهر اصفهان را به جمع حاضر داد.همچنین از دیگر پیشنهادات مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری جلسه مشترک بین شهرداری، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی با مسئولین هیات مذهبی شهر بود.

علی قاسم زاده معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان بیان داشت: برای آنکه خدمات به بالاترین کیفیت برسد باید از تجربیات سالهای گذشته بهره ببریم. در کنار هم بودن قدرت را زیاد می کند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان در خصوص برگزاری این برنامه بیان داشت: هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان بخش های مختلفی از شهرداری درگیر برگزاری این مراسم مهم مذهبی می شوند و طرح قافله عشق شامل خدماتی می شود که شهرداری سالیانه به عنوان همکاری در اختیار هیات های مذهبی می گذارد. این طرح در ۵ سال گذشته انجام گرفته و امسال نیز با استفاده از تجارب سالهای گذشته صورت می گیرد.

مسعود مهدویان فر ادامه داد: در سال ۱۳۹۰ بیش از ۸۰۰ هیات از خدمات این طرح استفاده کردند که این عدد در سال ۱۳۹۴ به ۱۲۰۰ هیات رسید. در سال گذشته مبلغ ۶۵۰ هزار تومان کمک نقدی به هیات های برادران و ۱۵۰ هزار تومان به هیات خواهران پرداخت می شد که در سال جاری با توجه به پیش بینی در افزایش تعداد هیات های مذهبی همین مبلغ پرداخت خواهد شد.


منبع:دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین