عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
حجت‌الاسلام صدیقی:
امام جمعه موقت تهران گفت: زمین هر سال در روز «دحوالارض» از خانه کعبه وسعت پیدا می‌کند.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و کارشناس مسائل مذهبی در گفتگویی با اشاره به روز «دحوالارض» گفت: دحو الارض روز مبارکی است که خداوند در آن، شرایط زندگی کردن در زمین را به طور مجدد برای انسان فراهم کرد. دحوالارض در روز 25 ذی القعده اتفاق افتاده و هر سال زمین در این تاریخ از خانه کعبه وسعت پیدا می‌کند.

وی در خصوص اینکه دحوالارض پیش از خلقت انسان بوده است یا پس از آن، اظهار کرد: دحوالارض در زمان زندگی حضرت نوح(ع) اتفاق افتاده است، به این شکل که شیخ الانبیاء پیروانش را با کشتی از طوفان و اقیانوسی که تمام جهان را فراگرفته بود، نجات داد و در روز دحوالارض خداوند مجدد شرایط را برای زندگی انسان فراهم کرد.

صدیقی افزود: این دیدگاه با نظر کسانی که می گویند دحوالارض پیش از خلقت انسان اتفاق افتاده، تناقضی ندارد. شاید روزی که نوح(ع) و یارانش به خشکی رسیدند و روزی که خداوند زمین را برای زندگی انسان فراهم کرد، هر دو در یک تاریخ مشابه با سال های متفاوت اتفاق افتاده باشد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان کرد: امام علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند «نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست وپنج ذی القعده بود».

وی در خصوص اتفاقات مهمی که در این روز مبارک رخ داده است، گفت: میلاد حضرت مسیح(ع) و حضرت ابراهیم(ع) و سفر پیامبر(ص) به حجه الوداع در این روز اتفاق افتاده، قیام حضرت مهدی(عج) نیز در این روز پیش بینی شده است که البته نمی‌شود به طور قطعی به آن استناد کرد.


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین