عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
یک سیاستمدار تندروی هلندی گفت در صورت پیروزی حزبش در انتخابات آینده این کشور، تصمیماتی را علیه مسلمانان اتخاذ می‌کند.
عقیق:گیرت ویلدر، رهبر حزب افراطی راست‌گرای هلند، که به خاطر داشتن مواضع اسلام‌ستیزانه معروف است، روز پنج شنبه (چهار شهریور) در صفحه توئیتر خود در اعلام بخشی از بیانیه تبلیغاتی «حزب آزادی» هلند در انتخابات آتی پارلمانی این کشور،  نوشت: « همه مساجد و مدارس اسلامی تعطیل و قرآن ممنوع خواهد شد.» 
 
حزب راست گرای هلند، که در نظرسنجی های صورت گرفته برای انتخابات ماه مارس سال آینده پارلمان هلند پیشتاز بوده است، می‌گوید با اقداماتی چون بستن مرزها، تعطیلی مراکز پناهجویی، منع ورود مهاجر از کشورهای اسلامی و جلوگیری از حجاب زنان، با هر گونه آثار و نشانه اسلامی در این کشور مقابله خواهد کرد. 
 
حزب ویلدرز که مواضعی افراطی در قبال اسلام و مسلمانان دارد از حامیان و مبلغان اصلی سیاست‌های اصلاحات ضد مهاجرتی در سراسر اروپا به ویژه هلند به شمار می‌آید و در نظرسنجی‌های چند ماه اخیر توانسته است نظر رای‌دهندگان این کشور را به خود جلب کند. 
 
این در حالی است که ویلدرز  قرار است در ماه اکتبر به خاطر نفرت‌‎پراکنی نژادی در دادگاه حاضر شود. 
 
این سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی در سال 2008  با ساخت و انتشار فیلم موهن و ضد اسلامی فتنه به ساحت مقدس قرآن کریم اهانت کرد که خشم مسلمانان جهان را بر انگیخت. 
 
ویلدرز همچنین در تلاش برای جلوگیری از گسترش اسلام‌گرایی در این کشور، یک تارنمای ضد اسلامی با عنوان «مسجد ممنوع» (MoskNee) راه اندازی کرده و گفته است هدف از این تارنما، ارائه مشاوره به افرادی است که  مایلند در برابر طرح‌های مربوط به ساخت مساجد جدید در محل زندگی خود، موانع حقوقی ایجاد کنند. 
 
بسیاری از سیاستمداران هلند از جمله اعضای حزب کارگر و حزب دموکرات هلند به این اظهارات ضداسلامی واکنش نشان دادند و درخواست تعطیلی مساجد را خطرناک و غیرقابل قبول دانستند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین