عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۵۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی هرچه با شکوه‌تر مراسم اربعین حسینی امسال در حالی همچنان ادامه دارد که تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح از 90هزار نفر گذشته و تا کنون تنها 3 مرز رسمی برای تردد زائران در نظر گرفته شده است.

عقیق:سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه نام‌نویسی در سامانه سماح برای مسافران ایام اربعین حسینی(علیه السلام) الزامی است، اعلام کرد: از آغاز روند نام‌نویسی تاکنون بیش از 90هزار نفر عزم خود برای اربعین حسینی را ثبت کردند.

تمامی کسانی که قصد سفر در ایام اربعین را دارند باید هرچه زودتر در سامانه سماح نام‌نویسی کنند و عزیمت به این سفر مستلزم داشتن گذرنامه و روادید است.

سامانه سماح به‌طور مرتب در حال ثبت درخواست‌های علاقمندان به سفر اربعین حسینی است و از آغاز تاکنون بیش از 90 هزار نفر نام و مشخصات خود را وارد سماح کرده‌اند.

تأکید بر نام‌نویسی و جلوگیری از خروج علاقمندانی که نام خود را در سامانه سماح ثبت نکرده‌اند به‌طور جدی در حال انجام است و این رویکرد به‌معنای محدودیت نیست بلکه به‌سبب نظم‌بخشی و برنامه‌ریزی مناسب انجام می‌گیرد.

روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات با اعلام این موضوع خبر داد که داشتن روادید (ویزا) و بیمه برای زائران اربعین حسینی ضروری است و سازوکار به‌ همراه مبلغ مورد نظر در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود امسال در حدود 2میلیون نفر از ایران در مراسم اربعین حسینی حضور یابند.

تردد زائران فقط از 3 مرز رسمی

همچنین نیروی انتظامی اعلام کرده که 3 مرز رسمی کشور در استان‌های ایلام و خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی کافی است.

نیروی انتظامی امکان افزایش تعداد مرزهای خروجی برای تردد زائران اربعین حسینی را به علت فقدان زیرساخت‌های لازم رد و اعلام کرد: با توجه به اینکه در اربعین امسال شاهد حضور باشکوه‌تر زائران حسینی در کنگره اربعین خواهیم بود همین 3 مرز رسمی کشور در استان‌های ایلام و خوزستان (مهران، چذابه و شلمچه) برای تردد زائران اربعین حسینی کافی است و در این ارتباط نیروی انتظامی آمادگی دارد به وظایف ذاتی خود عمل کند.

بنابر اعلام نیروی انتظامی، تا 2 ماه آینده همه تجهیزات و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در 3 مرز رسمی کشور برای تردد زائران اربعین حسینی فراهم می‌شود.

زائران باید از هم اکنون برای گرفتن گذرنامه و ویزا اقدام کنند و این کار در روزهای آخر که معمولا ازدحام زیاد است موکول نکنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین