عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۵۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
امام جمعه اردبیل صنعت شعر، قدرت بیان، تحلیل درست، تسلط بر فنون شاعری و همچنین آگاهی به این منابع را برای شاعران و مداحان بسیار حیاتی و ضروری توصیف کرد و گفت: نباید آیین‌های بزرگداشت ما تنها به اعطای لوح تقدیر و یا رونمایی از تندیسی خلاصه شود.
عقیق:آیت‌ الله سید حسن عاملی در دیدار با اعضای برگزاری مراسم تجلیل از مداح پیشکسوت حاج رحیم حیدری اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری چنین آیین‌های تجلیل باید معرفی ذخایر و منابع ارزشمند مداحی و شاعری از این استان باشد تا یک خروجی مناسب و تأثیرگذاری شایسته‌ای را در عرصه معرفی الگوها به نسل‌های آینده شاهد و ناظر باشیم.

وی با بیان اینکه شاعران و مداحان این استان همواره با سبک شعری خاص و انتقال پیام به بهترین نحو سعی کردند تا در عرصه‌های ملی و حتی بین‌المللی بدرخشند، تصریح کرد: ما باید ارج و قرب این ذخایر ارزشمند فرهنگی و معنوی را بدانیم و همواره سعی کنیم تا از این الگوها برای معرفی شایسته به نسل‌های آینده بهترین استفاده را بکنیم.

امام جمعه اردبیل صنعت شعر، قدرت بیان، تحلیل درست، تسلط بر فنون شاعری و همچنین آگاهی به این منابع را بسیار حیاتی و ضروری برای شاعران و مداحان توصیف کرد و گفت: نباید آیین‌های بزرگداشت ما تنها به اعطای لوح تقدیر و یا رونمایی از تندیسی خلاصه شود بلکه کار ارزشمند آن جایی است که می‌توانیم در سایه معرفی چنین شعرا، مداحان و پیرغلامان حسینی فرهنگ، تاریخ و دیرینگی عشق و ارادت مردم این استان به اهل بیت و امام حسین(ع) را به خوبی نشان دهیم.

عاملی افزود: باید در مسیری حرکت کنیم تا نسل آینده ما بهتر و بیشتر این چهره‌های ماندگار عرصه بی‌بدیل عشق به ساحت سیدالشهدا (ع) را بشناسند و از خصلت‌ها و رفتارهای نیکوی چنین انسان‌های بزرگ الگوبرداری کنند.

منبع:دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین