عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
به بهانه روز زیارت مخصوص امام هشتم
وقتی به عنوان یک شیعه خدمت امام رضا (ع) می‎‎‌رسیم، باید چون سربازی رفتار کنیم که در پی مأموریتی است و آن مأموریت همان است که ائمه (ع) به خاطر تحقق آن وارد دنیا شدند، تلاش برای تحقق حکومت حقه و ظهور امام زمان (عج).
عقیق: حجت‎الاسلام محمود ابوالقاسمی در گفت‎وگویی در پاسخ به این سوال که نگاه مطلوب در زیارت امام رضا (ع) برای بهره‎‎مندی هرچه بیشتر و بهتر از نور حضرت چیست، به سه نوع نگاه متفاوت در این زمینه اشاره کرد و گفت: مقولۀ «زیارت» سالهای سال است که میان مردم مرسوم شده است و این زیارت ائمه (ع) به معنای نوعی رفتار در قبال این منابع نور الهی است.

وی با بیان این مطلب که شاید نگاه زائرمحور به تنهایی راه‎‎گشای ما در بهره‌‎‎مندی مضاعف از نور مولایمان نباشد، تصریح کرد: نگاه دیگری که می‎‌‎تواند در حریم امام (ع) اثرگذارتر باشد، نگاه «مهمان‎‎محور» است. رفتار دو انسان از یک شهر هنگام سفر به  مشهد مقدس را در نظر بگیرید، یکی خود را در بارگاه امام (ع) «زائر» و دیگری خود را «مهمان» می‎‎‌داند، اینها دو نگاه کاملاً متفاوت است که هر کدام اثرگذاری خاص خود را دارد و می‎‎‌تواند میزان برداشتهایمان را نیز متفاوت کند.

نگاه مهمان بودن فراتر از زائر بودن
حجت‎الاسلام ابوالقاسمی با تأکید بر اینکه نگاه مهمان بودن فراتر از زائر بودن است و بهره‎‎‎مندی از نور امام (ع) نیز به تبع آن بیشتر خواهد بود، گفت: در مهمانی، پذیرایی بیشتری از سوی میزان (صاحبخانه) صورت می‎‌‎گیرد و آداب کمتری نسبت به زائر وجود دارد، این در حالی است که زائر باید آدابی را رعایت کند، اما برای مهمان چنین ضرورتی وجود ندارد و با توجه به این مطلب، اگر با نگاه مهمان وارد حریم امام (ع) شویم، اثر بیشتری دریافت خواهیم کرد.

«نگاه سرباز به فرمانده» در حریم نور
وی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از نگاه‎‎ها و شاید بهترین و کامل‎‎‌ترین آنها در حریم امام رضا (ع) برای بهره‎مندی هر چه بیشتر، مقولۀ «نگاه نسبت به فرمانده» است، به این معنا که امام (ع) را فرماندۀ خود بدانیم، اظهار کرد: وقتی به عنوان یک شیعه خدمت امام رضا (ع) می‎‎‌رسیم، باید چون سربازی که در پی انجام مأموریت است، رفتار کنیم و آن مأموریت همان چیزی است که ائمه (ع) به خاطر تحقق آن وارد دنیا شدند، بنابراین شایسته است چون انبیا و اهل‎‎بیت (ع) برای تحقق حکومت حقه و ظهور امام زمان (عج) تلاش کنیم و در این عرصه سربازی مولایمان را کنیم.

حجت‎الاسلام ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: وقتی خدمت امام رضا (ع) می‎‎‎رسیم، باید در عین اینکه خودمان را مهمان بدانیم، از امام (ع) توان و قوای بیشتری بخواهیم تا بتوانیم مأموریتمان را بهتر اجرا کنیم، این نوع نگاه در رفت و آمد به سوی حریم امام (ع) مهم و اثرگذار است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین