عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۵۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج: اصل و اساس مداحی، عنایت اهل بیت (ع) است، اما آموزش هم چیزی نیست که بتوان از آن غافل شد.
عقیق:حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج اظهار کرد: دوره تخصصی آموزش مداحی با حضور مداح برجسته کشوری حاج مهدی سلحشور دیروز، دوم شهریورماه در سالن ریحانه النبی(س) مجتمع نور سنندج برگزار شد.

وی افزود: در این دوره آموزشی که با حضور مداحان شهرستان سنندج به همت بسیج مداحان و اداره تبلیغات اسلامی سنندج برگزار شد، حاج مهدی سلحشور از مداحان برجسته کشوری به ایراد سخنانی درباره سبک‌های مداحی و ادبیات مداحی پرداخت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج عنوان کرد: مداحان، ذاکران و اهل منبر می‌توانند نقش بسیار مهمی در ترویج معارف اهل بیت(ع) داشته باشند.

وی اعلام کرد: جذب و آموزش نیروهای مستعد مداحی، ارتقای سطح معرفتی و علمی مداحان از طریق آموزش‌های تخصصی، تغذیه فکری مناسب به مداحان، نظارت بر نحوه عملکرد و ویژگی‌های فنی و شأنی مداحان از وظایف و رسالت‌های کانون مداحان و شاعران آئینی است.

حجت‌الاسلام منتشلو بیان کرد: اصل و اساس مداحی، عنایت اهل بیت (ع) است، اما آموزش هم چیزی نیست که بتوان از آن غافل شد. خیلی از جوان ها استعداد و صدای خوبی دارند، اما باید به دنبال یک استاد خوب و کسی که بتواند راه درست را به آنها نشان بدهد، بگردند.

وی عنوان کرد: لوازم کار مداحی چند چیز است، صدای خوب، مفاهیم شعری، مطالعه در تاریخ و سیره ی اهل بیت (ع) و ... اگر جوانی همت و استعداد را در خودش می بیند، باید زیر نظر استادی مجرب که با سبک و صدای او تناسب دارد، آموزش ببیند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج یادآور شد: مداح باید ویژگی‌های اخلاص و توسل همیشگی به اهل بیت(ع) و احترام به پیشکسوتان این مقوله را داشته باشد. خود را باید همیشه بر در این خانه ناچیز بدانند و همه چیز را از عنایات اهل بیت(ع) ببینند.

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین