عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۴۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
آیت الله سبحانی:
حضرت آیت الله سبحانی بر لزوم تلاش دولت در جهت رفع مشکل بیکاری به خصوص بیکاری پسران تاکید کردند و گفت: اگر قرار باشد همه دختران در کارهای غیر ضروری به کار گرفته شوند دیگر کار منزل تعطیل خواهد شد.
عقیق:حضرت آیت‌الله سبحانی دیشب در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ذکر این مطلب که فضای مجازی مخاطرات بسیاری برای جوانان ما ایجاد کرده است، گفتند: وقتی می خواهیم میزان این تاثیرات را بسنجیم می بینیم که حتی در شهر قم مدل موهای جوانان مثل جوانان کشورهای دیگر شده است.

ایشان بر لزوم تلاش دولت مردان در جهت مقابله با آسیب های فضای مجازی تاکید کردند و افزودند: البته ما بر این باور نیستیم که باید جلوی ارتباط را گرفت؛ نمی توانیم دور کشور را دیوار بکشیم و بگوییم که نیازی به ارتباطات نداریم، ولی باید ملاحظات آن را رعایت کنیم.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که امروزه افکار، ظرف چند دقیقه در سراسر جهان منتشر می شود، اظهارکردند: تلاش های مثبتی در جهت فضای مجازی انجام شده است که یکی از آنها مساله موبایل است که تلاش دولت در این زمینه مثبت بوده است.

ایشان با اصل دانستن مساله اقتصاد گفتند: از تلاش دولت نیز خرسندیم و امیدواریم این مشکلات حل شود، ولی معتقد هستیم که حل این مشکلات یک روزه نخواهد بود؛ یکی از مهمترین مشکلات کشور مساله کار جوانان است، ولی در این زمینه نیز باید ملاحظاتی را رعایت کرد که یکی از این ملاحظات مساله اشتغال زن و مردان است؛ نباید تصور کرد که باید همه پسران و همه دختران در جامعه استخدام شوند.

این مرجع تقلید بیان کردند: نمی شود برای کلیه پسران و دختران شغل ایجاد کرد؛ زیرا با این کار، خانه ساری و کار خانه تعطیل می شود؛باید به مقدار لازم از جنس مونث در مناسبات مفید استفاده کرد و مابقی کارها را به پسرها داد ؛در برخی از مراکز و موسسات جمعیت بانوان بیشتر از آقایان است؛ باید در هیئت دولت فکری برای این مساله کرد زیرا کارهای ویژه زنان که ضروری است باید در کشور توسط زنان اداره شود ولی مابقی کارها را باید پسران انجام دهند؛ زیرا آنها هستند که باید زندگی تشکیل دهند و زندگی را اداره کنند.

حضرت آیت الله سبحانی اظهارکردند: مساله ازدواج ضرورت دیگر کشور است؛ در حالی که11 میلیون جوان هنوز ازدواج نکرده اند و این آمار نیز نگران کننده است، باید تلاش کنیم که این مسایل را به خوبی حل کنیم و چاره درستی برای این مساله اندیشیده شود؛ مساله مجرد زیستی باید از بین برود.

ایشان گفتند: مجرد ماندن جوانان در حالی است که جامعه ما به سمت پیری می رود؛ اگر نسل ما سه سمت پیری برود امنیت ما نیز به خطر خواهد افتاد؛ حتی در کشور چین نیز خطر پیری جمعیت حس شد و میزان موالید در هر خانوار را بیشتر کرده اند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مسایلی که دولت باید انجام دهد، حل مشکل بدحجابی است؛ قرار نیست بر سر همه چادر کرد، ولی این مشکل بدحجابی نیز باید حل شود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین