عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:
امام جمعه موقت تهران با بیان این که آبادانی مساجد از نظر قرآن کریم به عهده افراد با ایمان، خداترس و معاد شناس قرار داده شده است، گفت: مسجد، رزمنده پرور و بسیج پرور است، مدافعان خداترسی که امروز در سوریه حماسه می آفرینند، تربیت یافته مساجد و منابر هستند که مقاومت آنها دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، در اولین همایش محله مسجد محور که در محل حسینیه ارشاد تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسجد در جامعه اسلامی، اظهار داشت: همانگونه که برای حفظ امنیت سیاسی مان نیاز به نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی داریم، در امنیت عمومی و اجتماعی به پایگاه های معنوی و الهی مثل مسجد نیاز مبرم داریم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: همه این نیاز ها در جامعه امروز بدون فرهنگ، اخلاق و ایمان اثری ندارد، چرا که کشورهای قدرتمند امروز به سلاح اتمی مسلح هستند، اما به جایی نرسیده اند و می بینید که آمریکا هنوز در تامین امنیت خود با مشکل مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: تحمیل جنگ ها و شرایط سخت منطقه حاکی از آن است که اخلاق اعتقادات، شرعیات و آشنایی به وظایف اجرایی در دنیای امروز کاربردی نشده است. لذا پیامبر اکرم(ص) اولین گامی که در تشکیل حکومت اسلامی برداشتند، ساختن مسجد بود.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر افزود: مسجد پیوند با خدا را تضمین کرده وابدی بودن بشر را تبیین می کند، تنها با مسجد است که عشق به خدا، پیامبران و صالحین بر انسان به وجود آمده و جذبه ای زاید الوصف ایجاد می کند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مسئولی که در مسجد تربیت شده، خدا باور است، آخرت را قبول دارد و به اخلاق پایبند است. امام خمینی(ره) میوه شیرین مسجد است، کجای دنیا سراغ دارید، فردی که در اوج قدرت همانند امام در برابر جوانان تواضع داشته و سعه صدر به خرج دهد. همچنین رهبر معظم انقلاب نیز پرورش یافته همین مسجد می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی یادآور شد: حوزه های علمیه را مساجد تولید می کنند و به برکت همین علمای صالح حوزه است که شاهد پیشرفت و تعالی جامعه هستیم، حوزویان به سان طبیبان بی مرز و افسران رشید، همواره در همه میدان ها حضور دارند و تربیت اساتیدی مثل شهید مطهری و شهید بهشتی از برکات تربیت دینی و آثار مسجد محوری است.

وی با بیان این که امام راحل هم انقلاب را از مسجد آغاز کردند، اظهار داشت: امروز دنیا با همه ددمنشی به ما چنگ و دندان نشان داده و با تشکیل گروه هایی مثل داعش برای انحراف دین تلاش می کند، ضرورت محور بودن مسجد در تبیین دینی که دین اخلاقیات و معنویات استف ملموس تر است.

حجت الاسلام والسلمین صدیقی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی علیه السلام یادآور شد: امام علی علیه السلام فرمودند؛ هرکس به مسجد رفت و آمد کند، یا دعای او در دنیا بیمه اش می کند، یا کلید بهشت می یابد و یا انسانی شریف حامی او می شود. مسجدی هیچ گاه ربا خوار، دزد و هرزه نمی شود. مسجد نشاط آور برای روح و جسم است، مسجد انسان را منضبط می کند، مسجد ورزش روح و جسم است و انسان را از تکبر دور می نماید.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که آبادانی مساجد از نظر قرآن کریم به عهده افراد با ایمان، خداترس و معاد شناس قرار داده شده است، گفت: مسجد، رزمنده پرور و بسیج پرور است، مدافعان خداترسی که امروز در سوریه حماسه می آفرینند، تربیت یافته مساجد و منابر هستند که مقاومت آنها دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پیایان با اشاره به این که مسجد پایگاه آرامش روحی و پناه گاه مومنین است، اظهار داشت: اگر مسجد آباد شود، جبهه ها آباد است، امنیت داریم و هم از پول های نجومی خبری نیست، مسجد سنگر، درمانگاه و دار الشفاء است، به خانه های خدا بروید و با خدا آشتی کنید.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین