عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۴۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
پیام آیت‌الله علوی گرگانی به همایش محله مسجد محور:
آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید گفت: بازگرداندن جایگاه واقعی مسجد در محله‌ها می‌تواند به افزایش معرفت دینی و توسعه محله و شهر و وحدت کلمه امت اسلامی و در انتها مهیاسازی برای یافتن جامعه دارای آرمان‌های الهی کمک کند.
عقیق: آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید طی پیامی به همایش «محله مسجد محور» که در حسینیه ارشاد برگزاری شد، گفت: مسجد از اولین پایگاه‌های دینی مردمی است که توسط پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد(ص) در شهر مدینه در ابتدای ورود خود بنا شد و با این بنا نقش پررنگ و با اهمیت آن برای همه آشکار شد.

وی اظهارداشت: دین مبین اسلام و اجتماع مردمی به عنوان ابزار مهم برای پیشبرد اهداف اسلامی و به مسجد به عنوان مرکزی برای تنظیم و برنامه‌ریزی و هدایت افکار مردمی دینی می‌نگرد؛ شکی نیست که بازگرداندن جایگاه واقعی مسجد در محله‌ها می‌تواند به افزایش معرفت دینی و توسعه محله و شهر و وحدت کلمه امت اسلامی و در انتها مهیاسازی برای یافتن جامعه دارای آرمان‌های الهی کمک کند.

این مرجع تقلید در ادامه برای داشتن جامعه‌ای با آرمانهای الهی به چند نکته اشاره کرد و گفت: مردم در هر محله‌ای باید مساجد را تحت محور روحانیت و امام جماعت زنده نگه داشته و چراغ آن را روشن کنند و جوانان را به حضور چشمگیر در مساجد و ایفای نقش موثر تشویق کنند.

وی یادآور شد: تصمیم‌گیری‌های مهم از ابتدای اسلام از دل اجتماعات متدینین در مساجد بیرون آمده است، پس همیشه باید مسجد را قطب فرهنگی هر محله و دارالندوه دانست.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان داشت: در انتخاب هیأت امنای هر مسجدی باید از افرادی مؤمن، مخلص، تلاشگر، معتقد به کار جمعی، متواضع، خوش اخلاق و مردمی و مورد اعتماد عموم مردم محله استفاده و از راهنمایی ائمه جماعات و بزرگان محله بهره برده شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مردم هر محله‌ای باید مسجد را خانه خود بلکه مهمتر از خانه خود دانسته و نسبت به رفع نیازهای آن در حد توان اهتمام نموده و مسئولین نیز آنها را کمک کنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین